Ondanks de oproepen van alle weervoorspellers thuis te blijven vanwege
gladheid en zware sneeuwval trok de beurs Uit&Actief in Utrecht
toch nog 20 duizend bezoekers. De organisatoren zijn er tevreden mee.
De
organisatoren, het Nederlands Bureau voor Toerisme &
Congressen, de ANWB en VNU Exhibitions Europe (zo ook de afdeling
Fietsen van de RAI Vereniging), zijn tevreden met dit resultaat, hoewel
zij beseffen dat dit in negatieve zin is beïnvloed door het extreem
slechte weer. "Als de weermannen en -vrouwen op de media sterk
adviseren om alleen als het echt nodig is op pad te gaan, dan weet je
dat je geen massale opkomst kunt verwachten", aldus een woordvoerder.

 De
uitslagen van de enquàªtes op het evenement geven overigens aan dat de
bezoekers zeer tevreden waren. De consumenten gaven Uit & Actief
een gemiddeld cijfer van 7,5. Zo'n 78 procent was tevreden over het
aanbod en maar liefst 96 procent beoordeelde de sfeer als zeer goed. De
helft zegt volgend jaar zeker weer te komen.

"Hoewel je
als organisatie natuurlijk afhankelijk bent van de participanten, gaan
we er dus van uit dat er in 2006 weer een Uit & Actief
komt".

Uit
& Actief richtte zich op liefhebbers van uitstapjes en uitdagingen.
In de praktijk bleken dat veelal actieve singles en paren, gezinnen met
kinderen en jonge senioren. Dat zijn ook vaak mensen die twee keer of
nog vaker per jaar op vakantie gaan. En die regelmatig uitstapjes in
eigen land maken.In de
Jaarbeurshallen waren dit
weekeinde in diverse hallen zes verschillende themapleinen aangelegd.
De actieve consument kon hier een dagje uit of een eerste dag van de
vakantie mee maken.

De
Uit & Actief-thema's zijn Buitensport, Stadsleven (cultuur en
uitgaan), Plezier & Vertier (parken en attracties), Het Pure
Genieten (onthaasten aan de kust of in landelijke omgeving), Fietsen en
Wandelen.

Bron: Ingezonden bericht

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular