Amsterdam, 20 december 2004 - Op 1 januari 2005 verlaagt UPC Nederland
haar gesprekstarieven voor bellen naar mobiel. De tarieven dalen tot
veertien procent. Bellen van vast naar mobiel kan dan al vanaf 17,5
eurocent per minuut. UPC blijft hiermee voorop lopen op het gebied van
goedkoop bellen.
Algemeen directeur Diederik Karsten: 'UPC zorgt ervoor dat consumenten
waar voor hun geld krijgen. We bieden een telefonieproduct met
voordelige gesprekstarieven. De prijs van ons basisabonnement is
bovendien bijna vijftig procent lager dan dat van  KPN BelBasis.'
Dit is de tweede prijsverlaging sinds het overleg in 2003 van de
mobiele operators met telecomtoezichthouder OPTA en
mededingingsautoriteit NMa, waarbij is afgesproken dat de operators in
drie jaar tijd hun hoge afwikkeltarieven zullen verlagen.   
 
Nieuwe tarieven   
UPC hanteert de volgende tarieven per minuut voor bellen van een vaste telefoon naar de verschillende mobiele operators.  
 
Naar KPN Mobile en Vodafone:  
- piek: 18,5 eurocent;  
- dal: 18,0 eurocent;  
- weekend: 17,5 eurocent.  
 
Naar T-Mobile, Orange, Telfort, Tele2 Mobiel:  
- piek: 20,0 eurocent;  
- dal: 20,0 eurocent;  
- weekend: 19,5 eurocent.  
 
Digitale telefonie  
UPC is de eerste telecomaanbieder in Nederland die grootschalig
goedkope digitale telefonie via VoIP-technologie aanbiedt via haar
geavanceerde breedband IP-netwerk. Een basisabonnement digitale
telefonie kost 9,95 euro per maand. Voor 14,95 euro kunnen klanten 's
avonds, 's nachts en in het weekend onbeperkt gratis bellen naar alle
vaste telefoonnummers in Nederland. Een abonnement bij KPN is niet meer
nodig. UPC biedt digitale telefonie via VoIP reeds aan in
Groot-Rotterdam, Groot-Amsterdam en Zuidoost-Brabant. Begin 2005 is de
dienst beschikbaar in alle UPC-gebieden in Nederland.  
 
UPC Nederland  
UPC Nederland is een dochteronderneming van UnitedGlobalCom, Inc. (UGC)
en onderdeel van haar UPC Broadband divisie. Met zo'n 2,3 miljoen
klanten is UPC Nederland de toonaangevende aanbieder op het gebied van
geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Op de
consumentenmarkt introduceerde UPC Nederland in 2000 als eerste de
'triple play': internet (chello), telefonie en (digitale) radio &
tv via hetzelfde netwerk. Hiervoor beschikt UPC Nederland in
Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en
Noord-Brabant over hoogwaardige communicatienetwerken.  

Bron: UPC Nederland

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular