Amsterdam, 8 september 2009 Het Dutch Creative Industry Fund (DCIF) investeert in online fitness platform VirtuaGym. Dit initiatief biedt bezoekers een op maat gemaakt fitplan van een virtuele personal trainer, voortgangsregistratie, sportmaatjes en online sport games. Op die manier is VirtuaGym een laagdrempelige manier om bewegen leuker en makkelijk te maken.

Volgens DCIF fondsmanager Guido van Nispen was DCIF snel overtuigd van de mogelijkheden van en perspectieven voor VirtuaGym: à¢â‚¬à…“Op dit online platform komen alle moderne factoren samen om mensen meer te laten bewegen en gezonder te laten leven. Naast een mooi product is ook het team achter VirtuaGym een van de redenen om te investeren. Ondernemende jonge mensen die een goed geheel vormen om het product en het bedrijf te laten groeien.

Initiatiefnemers en broers Paul en Hugo Braam zijn erg blij met de investering, die hen de mogelijkheid geeft om professioneel gezien een ´volgende stap´ te zetten met VirtuaGym. à¢â‚¬à…“Naast het financiële aspect van de investering, zijn ook de marketingmogelijkheden, die DCIF biedt, heel waardevol voor ons. Hiermee kunnen wij VirtuaGym uitstekend in de markt zetten, aldus Paul.

Ontstaan van VirtuaGym
De broers zien dat veel mensen graag meer willen bewegen, maar hier om verschillende redenen niet aan toekomen. Met name de motivatie om op lange termijn een sportregime vast te houden, is meestal niet van lange duur. Samen met fysiotherapeuten en personal trainers zijn Paul en Hugo gaan kijken hoe nieuwe media kan worden ingezet om dit probleem op te lossen. Dit vormde uiteindelijk de basis voor VirtuaGym.

Gebaseerd op bestaande succesformules
VirtuaGym hanteert in haar aanpak drie bewezen succesformules. Zo zet personal trainer Brad Fit op basis van jouw doelstellingen een persoonlijk fitplan op en kun je sportactiviteiten kun je bijhouden in jouw Fitprofiel, waar je ook inzicht krijgt in jouw vorderingen. Daarnaast is VirtuaGym een sociaal netwerk, waarmee je samen met jouw (online) vrienden fit kan worden. Tot slot biedt VirtuaGym sportgames, waarmee je via internet vanuit je woonkamer kunt sporten met je vrienden. Door het toevoegen van een spelelement aan bewegen, wordt het uitdagender en makkelijker vol te houden.

Vooral de laatste ziet Hugo als een belangrijke toevoeging om mensen aan het bewegen te krijgen. à¢â‚¬à…“Veel mensen vinden bewegen saai. Door een spelelement toe te voegen, gaat dit makkelijker. Je concentreert je namelijk op de game, waardoor je eigenlijk ongemerkt aan je beweging komt. Paul en Hugo zien veel mogelijkheden voor VirtuaGym en hun toekomstvisie voor het platform is ambitieus. à¢â‚¬à…“VirtuaGym moet de plek op het web zijn waar alles omtrent het bewegen en sporten samenkomt. Waar mensen elkaar ontmoeten en samen sporten. Het uiteindelijk doel is dat meer mensen gezonder gaan leven, zegt Paul.

Over VirtuaGym
De broers Paul en Hugo Braam startten de online fitness community met als doel om bewegen leuker en laagdrempeliger te maken. Paul en Hugo, die respectievelijk uit de ICT en advocatuur komen, ontwikkelden in samenwerking met fysiotherapeuten en personal trainers de basis voor het platform. Juni 2009 ging VirtuaGym officieel online. Het platform richt zich op mensen die moeite hebben om voldoende te bewegen, maar ook op fanatieke sporters. Mensen kunnen zich gratis aanmelden om een op maat gemaakt fitplan te ontvangen en vervolgens met vrienden, of alleen, aan de slag te gaan om hun sportieve doelen te bereiken. Daarnaast zal VirtuaGym gaan worden ingezet bij bedrijven, om werknemers op een leuke postieve manier te stimuleren gezond te leven.

Over DCIF
Ilse Media zette in oktober 2005 het Dutch Creative Industry Fund (DCIF), Creating capital by innovating media op. Doel van het fonds is het investeren in en stimuleren van startende ondernemers en ondernemingen op het gebied van de digitale creatieve sector. DCIF investeert geld en marketingmiddelen in een onderneming waarvoor aandelen verkregen worden. Partners binnen DCIF zijn, naast Ilse Media, Uitgeversmaatschappij De TelegraafB.V., IDG Nederland en Veronica Holding. Voorbeelden van ondernemingen waar DCIF eerder in investeerde zijn Viddix, Wakoopa, Creative Crowds, Bliin en GratisPrint.

Voor meer informatie kijk op www.virtuagym.com of mail naar [email protected]

Website: http://www.virtuagym.com

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular