Tien dagen Miss World bij FTV En verkiezing: Wat is de smaak van Nederland

FTV heeft de primeur met het uitzenden van de volledige Miss World
verkiezing op internet en mobiele telefoons. FTV, de grootste producent
en uitzender van video's op internet en mobiele platforms, heeft de
exclusieve rechten gekocht voor de Miss World verkiezing in China.

In navolging van andere evenementen heeft de organisatie van Miss World
ervoor gezorgd dat wereldwijd het publiek zijn stem kan laten horen in
de You Decide Show. Numeriek zou Nederland dat uiteraard verliezen van
de rest van de wereld. Daarom heeft FTV ervoor gezorgd dat iedereen in
Nederland online zelf de mooiste Miss kan kiezen. Het komt daarom op 4
december tot een dubbele ontknoping, zowel de Miss World als de Smaak
van Nederland wordt dan bekend.

In het totaal doen 108 Missen mee uit evenzoveel landen waaruit
publiek- en vakjury's voor de 54e keer de mooiste van de wereld gaan
kiezen. Anders dan op televisie kan iedere kijker nu op zijn gemak en
op zijn eigen moment de Missen in badpak, sportoutfits en avondkleding
zo vaak zien als hij wil. FTV begint zaterdag 27 november met
videoprofielen van alle Missen, onder wie natuurlijk speciaal onze
Nederlandse deelneemster Miranda Slabber uit Zeeland. Uit de 108
kandidaten wordt uiteindelijk de mooiste tot Miss World en opvolgster
van de huidige Miss Ierland gekroond.

In samenwerking met onder meer dagblad De Telegraaf organiseert FTV een
online-verkiezing van de Miss World volgens 'Nederlandse Smaak'. Ole
Chavannes, hoofdredacteur: "Wij zijn heel benieuwd of de smaak van de
Nederlander hetzelfde is als die van de jury in China." Dagelijks is
het laatste Miss World nieuws vanuit China te volgen.

Primeur is ook dat de Miss verkiezing volledig op de mobiel gevolgd kan
worden. Dagelijks worden de populairste videoprofielen ververst en
worden alle beelden getoond van de kwalificatieronden. FTV zendt uit op
de UMTS netwerken van Vodafone Live en KPN i-mode, en GPRS Orange,
Telfort en T-Mobile.

De Miss World verkiezing is vanaf 27 november te volgen op
www.telegraaf.nl" of op uw favoriete portal of nieuwssite. Naast alle
glamour en glitter levert de Miss World happening een bijdrage aan de
ondersteuning van kinderprojecten over de hele wereld. Dit heeft tot nu
toe ruim 375 miljoen euro heeft opgeleverd.

Bron: FTV BV

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular