(EMEA Persberichten) Wagner-Pizza dat staat voor moderne en hoogwaardige diepvriesproducten, gecombineerd met jarenlange ervaring uit het bakambacht. Bij het Duitse familiebedrijf in Nonnweiler in het Saarland werken meer dan 1.200 mensen, die dagelijks maximaal 1 miljoen pizza‘˜s produceren. Daarbij is Wagner sinds meer dan 10 jaar ook actief op de Nederlandse markt. Het merk is hier vooral bekend om de Big Pizza diverse andere productgroepen als de minipizza‘˜s à¢â‚¬Å“Piccolinisà¢â‚¬ of de steenovenpizza à¢â‚¬Å“Wagner‘˜s Originalà¢â‚¬ zijn echter eveneens in vele Nederlandse diepvrieskisten te vinden. Met het nieuwe product à¢â‚¬Å“Sensazioneà¢â‚¬ wil de pizzaspecialist nu op de Nederlandse markt een revolutie ontketenen.

Het idee om pizza te bakken, bracht de gediplomeerd bakker Ernst Wagner mee van een gezinsvakantie in Italië. Voorheen had hij zich al intensief bezig gehouden met het invriesproces. Toentertijd, in 1968, was dit een geheel nieuwe techniek. Maar in zijn restaurant in het Saarlandse Nonnweiler werden in het weekend zoveel gasten verwacht, dat men de stormloop zonder het voorbereiden en conserveren van de levensmiddelen niet aankon. Hiervoor was het invriezen uitstekend geschikt.

Als bakker bracht Ernst Wagner bovendien de beste voorwaarden mee, om een bijzonder goede pizzabodem te maken. Hij perfectioneerde de rijzing van het zuurdesemdeeg en zocht uit, wat de ideale baktijd van een pizza was. Tot op de dag van vandaag overtuigen Wagner-Pizza‘˜s door hun knapperige bodem. Door het zorgvuldige voorbakproces ontvouwt de unieke crunchbodem na het afbakken in de oven zijn volle smaak en knapperigheid.

Intussen is het kleine familiebedrijf uitgegroeid tot een internationaal actief bedrijf. Als uitdager op de Nederlandse pizzamarkt overtuigt Wagner met innovatieve producten en zet met de boodschap à¢â‚¬Å“Ontdek de unieke Wagner Crunchà¢â‚¬ in op een hoge herkenningswaarde voor alle producten. De campagne benadrukt als overeenkomst tussen alle producten van het merk de knapperigheid van de pizzabodem het merk moet staan voor hoogwaardige ingrediënten en pizzabelevenis van hoge kwaliteit.

Het productspectrum is veelzijdig: de Big Pizza in Amerikaanse panpizzastijl is de juiste keus voor de grote trek, terwijl gasten zich met Piccolini‘˜s op een feestje of tijdens een TV-avond moeiteloos kunnen laten verwennen. De klassieker is de steenovenpizza à¢â‚¬Å“Wagner‘˜s Originalà¢â‚¬, die bij iedere gelegenheid een lekkere maaltijd vormt. De smaken lopen uiteen van klassiekers als Hawaii of Salami tot speciale soorten als BBQ-Chicken of Bolognese.

Het nieuwe product à¢â‚¬Å“Sensazioneà¢â‚¬ moet de revolutie op de Nederlandse pizzamarkt gaan inluiden. De bodem van deze nieuwe pizzavariant bestaat uit natuurlijk gerezen zuurdesemdeeg en is daardoor bijzonder knapperig. De ingrediënten zijn van de hoogste kwaliteit: de groenten worden direct na de oogst verwerkt, kaas en vlees komen van geselecteerde leveranciers. Met vijf varianten vindt iedereen zijn lievelingspizza.

In het kader van de productintroductie biedt Wagner in het hele land de mogelijkheid, gratis een Sensazione uit te proberen. Meer informatie daarover is te vinden op www.freshcrunchrevolution.com.

Informatie voor de media:

Mediamixx GmbH
Ursula Weber
Tiergartenstr. 64
47533 Kleve
Tel. +49-(0)2821-7115614
Fax +49-(0)2821-7115639
[email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular