OOSTERHOUT, april - Verandering is tegenwoordig standaard in food retail. Soms verandert zelfs verandering in iets groters een echte kwantumsprong. Precies datgene wat Heinz-Wilhelm Paschmann heeft bereikt met zijn nieuwe E-Center in Mà¼llheim an der Ruhr dat haar deuren opende op 14 oktober 2008. Voor concept en ontwerp van de 3.000 m2 grote winkel, vroeg de ondernemer de ervaring en kennis van Wanzl Winkelinterieurs.

Paschmann is goed bekend binnen het Edeka Rhein-Ruhr gebied: de ondernemer is al 35 jaar lid van de formule en exploiteert 10 retailwinkels. Zijn focus? Kwaliteit, continuïteit en stabiliteit. Aan het begin van 2008 maakte hij een riskante beslissing om een nieuwe interieurpartner te kiezen, waarmee een trendy concept gecreëerd moest worden. Een dapper besluit, wat met een prachtig resultaat kwam. Het nieuwe E-Center, met haar 400 m2 drankafdeling, staat voor diversiteit, variëteit en plezier; maar een paar meter ver van de oude locatie.

De mogelijkheid van verandering kwam zodra een nieuwe locatie beschikbaar was direct tegenover de oude winkel. De ondernemer had opeens twee keer zoveel ruimte. Heinz-Wilhelm Paschmann pakte deze kans met beide handen aan en bracht nieuwe partners in het veld. In januari 2008 presenteerde de winkelinterieur experts van Wanzl een initieel design gebaseerd op het concept van de bouwplannen van Edeka Rhein-Ruhr.

De consistente implementatie van de ideeën op alle gebieden resulteerde in een nieuwe kwaliteit, een nieuwe esthetiek op gebied van supermarkten. Eigenaar Heinz-Wilhelm Paschmann is trots op het succesvolle design en communiceert dit duidelijk naar de buitenwereld toe met slogan à¢â‚¬à…“Essthetik die neue Schà¶nheit des Einkaufens. Be-drijfsleider Peter DrieàƒÆ’à…¸en, die ook verantwoordelijk is voor het interieur van alle Edeka Paschmann winkels, geeft specifieke waarde aan dit aspect: à¢â‚¬à…“We willen dit idee integreren, daarom gebruiken we strategisch deze slogan, die we eigenlijk beschermen in al onze marketing maatregelen. Het merk reflecteert wat het concept belooft: de gehele sfeer is gedefinieerd door esthetiek en frisheid, dat bijdraagt aan de gehele winkelbeleving.

Het design maakt doelbewust gebruik van een klein aantal stilistische apparaten die, zoals de onderwerpen in klassieke composities, blijven opkomen in nieuwe gedaanten. Dit betekent, desondanks moderniteit, dat het belangrijkste de producten te allen tijde op de voorgrond blijft. Hoofdelement is een rond, achterbelicht doekpaneel, dat bijna het gehele verkoopgebied omvat. Het verbindt de verschillende gebie-den en zorgt voor een zeer emotionele, beschermende atmosfeer. Deze indruk wordt versterkt door de bijzondere verlichting: het licht dat naar buiten schijnt is wit, terwijl een blauw licht naar boven schijnt om de muren te verzachten. Dit fungeert als een horizon, waarmee een open indruk wordt gecreëerd.

Het eindresultaat is een E-Center waar de klanten zich gemakkelijk voe-len, ook al worden er zoveel producten gepresenteerd. Klanten kunnen zelfs van een versbereide maaltijd in het restaurant genieten: de à¢â‚¬à…“Culino bistro nodigt de klanten uit te blijven, net als de rest van de winkel dit doet.

Het à¢â‚¬à…“wire tech systeem van Wanzl is bijna overal in de winkel gebruikt als interieursysteem, om consequent de nadruk te leggen op à¢â‚¬à…“produc-ten in focus. Het totale concept is gebaseerd op doorlopende vormen: ronde elementen die ook gebruikt kunnen worden als product-display zijn zowel structureel als design. Convexe en concave vormen domineren de algemene indruk, die zacht en harmonieus is.
Ruimtelijke ordening, winkelinrichtingen, timmer-, plafond en vloeront-werp: ze dragen allemaal hetzelfde keurmerk. De klantgeleidingssys-temen, de dubbele e-Gate entreesystemen, als ook de zelfbedienings-producten werden geleverd door Wanzl, inclusief 300 winkelwagens met de hoge kwaliteit à¢â‚¬à…“Power Coating finish in antraciet metaal, 20 transport trolleys met houder voor een baby kuipstoel en helder à¢â‚¬à…“Fun Cabrios voor kleine afnemers.

Interessant om te weten: Peter DrieàƒÆ’à…¸en bezocht de Wanzl stand op de EuroShop, waar hij zo onder de indruk van een aantal van de nieuwe producten was, dat hij deze direct mee wilde nemen in het project in Mà¼llheim. Net zo snel gedaan als gezegd: het concept, dat reeds af was, werd hierna nogmaals geoptimaliseerd en aangepast. De nieuwe oplossing voor groente & fruit, bijvoorbeeld, had haar praktische aard al bewezen in het laatste E-Center van Heinz-Wilhelm Paschmann.

Press contact:
Kim van Nispen,
Marketing, Winkelinterieurs
Tel. +31 (0) 162 422250
Fax +31 (0) 162 435280
E-Mail: [email protected]

Hergebruik gratis;
A.u.b zend ons kopiën toe

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular