Waterschap Hunze en Aa‘s kiest voor Microsoft OCS oplossing van MER ICT



(Persbericht) MER ICT‘s oplossing is gebaseerd op Microsoft OCS gecombineerd met de BusinessConneCT applicatie.

Waterschap Hunze en Aa‘s wilde gebruik gaan maken van de Unified Communications oplossing van Microsoft OCS. De ruim 300 Microsoft OCS gebruikers moesten geïntegreerd worden met de bestaande NEC Philips SOPHO iS3050 telefooncentrale om zo een optimale situatie te bereiken. Waterschap Hunze en Aa‘s koos voor de implementatie van Microsoft OCS en de integratie met de telefooncentrale voor de expertise van MER ICT.

Het Waterschap koos voor MER ICT mede op basis van de jarenlange samenwerking. Hierdoor wist Hunze en Aa‘s dat niet alleen het project naar tevredenheid opgeleverd zou worden, maar ook de nazorg gegarandeerd was.

“De redenen die wij als Waterschap hadden om samen met MER ICT OCS te implementeren was dat dit de meest ideale koppeling is tussen onze bestaande iS3000 telefooncentrale en de keuze voor officepakketten op onze werkplekken,” verklaarde Marcel Lange, Adviseur Informatievoorziening bij Waterschap Hunze en Aa‘s. “Door deze koppeling blijven alle functionaliteiten van de telefooncentrale beschikbaar en wordt er veel extra functionaliteit toegevoegd.”

MER ICT heeft intussen de implementatie voltooid, en het Waterschap kan zich nu richten op “het nieuwe werken”. Verder kan volop gebruik gemaakt worden van nieuwe technologieën geïntegreerd in de MS-Office-software.

“MER ICT is een specialist in communicatiesystemen voor de midden- en grootzakelijke markt en heeft een uitgebreide ervaring met Unified Communications (UC) oplossingen van diverse vendors waaronder dus Microsoft maar ook NEC en Alcatel-Lucent” vertelde Alex Annink, Director Operations & Competence Center van MER ICT. “Wij leveren Microsoft OCS als een appliance, waardoor de implementatie- en serverkosten minimaal zijn.”

MER ICT is daarnaast gespecialiseerd in de koppelingen tussen Microsoft OCS en de telefonie omgeving (Remote Call Control en Dual Forking). Dit is een specifiek kennisgebied dat traditionele IT bedrijven vaak niet beheersen.

Voor meer informatie over MER ICT‘s bedrijfscommunicatie oplossingen, bezoek www.merict.nl

Over Waterschap Hunze en Aa‘s
Waterschap Hunze en Aa‘s levert schoon en voldoende water in Oost-Groningen en Noordoost-Drenthe. Verder zorgt het Waterschap voor sterke dijken tegen overstromingen en voor goede bevaarbaarheid van waterwegen. Het Waterschap Hunze en Aa‘s staat voor veiligheid, schoon en voldoende water tegen lage kosten.
http://www.hunzeenaas.nl/

Over MER ICT
MER ICT ontwikkelt branchegerichte ICT oplossingen voor de midden- en grootzakelijke markt en heeft sinds 1993 een uitgebreide klantenkring opgebouwd met vele grote en kleinere ondernemingen en instellingen verspreid over heel Nederland.

MER ICT levert generieke producten op het gebied van Telecommunicatie & IT aangevuld met zelf ontwikkelde software en passende dienstverlening. Hierdoor kan MER ICT voor elke branche een unieke ICT oplossing aanbieden die exact aansluit bij de wensen en eisen van de klant. De opdrachtgever heeft hierdoor slechts met één ICT leverancier te maken.

MER ICT ontwikkelt, levert, implementeert en onderhoudt deze complexe omgevingen een biedt een breed scala aan diensten, van Support & Beheer tot aan Managed en Hosted Solutions.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Mw. Debra de Jong
E-mail: d.dejong@merict.nl
website: www.merict.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: