´Uw nieuwe bankpas ligt klaar op kantoor', ´Gefeliciteerd met uw verjaardag' of ´Uw hypotheek loopt af, wilt u een afspraak maken?'. SNS Bank introduceert in Nederland een interactieve geldautomaat met persoonsgebonden boodschappen en aanbiedingen voor haar klanten. Bovendien zorgt een sneltoets ervoor dat het favoriete geldbedrag er na à©à©n druk op de knop uitrolt en geeft een ´pinvertrager' indien nodig extra tijd voor het voltooien van de geldopname. De interactieve communicatie heeft geen invloed op de snelheid waarmee kan worden gepind. Tijdens een pilot in Hilversum en Arnhem, bleek dat klanten van SNS Bank de nieuwe service bijzonder waarderen.

Met de interactieve geldautomaat biedt SNS Bank meer service. De speciale ´pinvertrager' zorgt ervoor dat iemand die meer tijd nodig heeft voor het intoetsen van de pincode extra tijd krijgt. Ook de verdere afhandeling van de transactie verloopt in dat geval langzamer. Uit onderzoek van de Federatie Slechtzienden- en Blindenbelang blijkt dat vooral ouderen en mensen met een functiebeperking hier veel voordeel van hebben.

Persoonlijk
Uniek is de functie waarmee de klant kan aangeven of hij / zij wel of niet geïnteresseerd is in de aanbieding van SNS Bank. Daarbij zijn alle aanbiedingen afgestemd op de klant. Een student krijgt bijvoorbeeld geen aanbieding over het afsluiten van een hypotheek maar een aanbod voor een aantrekkelijke internetspaarrekening. En als men regelmatig twintig euro pint, verschijnt deze sneltoets met het favoriete geldbedrag direct na het intoetsen van de pincode. De SNS geldautomaat feliciteert de klant zelfs op zijn of haar verjaardag.

Succesvolle pilot
In 2004 testte SNS Bank het concept drie maanden bij 18 geldautomaten in Hilversum en Arnhem. Klanten van SNS Bank beoordeelden de interactieve geldautomaat als ´vernieuwend' (80%), ´handig' (71%) maar vooral klantgericht (72%). Maar liefst 80% was zeer positief over de gepersonaliseerde service via de geldautomaat. De introductie van de interactieve geldautomaat is een voorbeeld van het streven van SNS Bank om gebruiksvriendelijke en toegankelijke diensten aan te bieden.

bron:SNS Bank

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular