(Persbericht) Almere, 16 december 2011 Een ruime meerderheid van de Nederlandse medewerkers wil het liefst een kerstbonus. 50 procent verkiest een bonus boven een kerstpakket, geschenkbon en een donatie aan een goed doel. Unique onderzocht voor het vierde jaar op rij wat medewerkers bij voorkeur willen als kerstgeschenk. Op basis van de mening van 519 respondenten is geconcludeerd dat de kerstbonus wederom veruit het populairste kerstgeschenk is.

Het kerstpakket komt met 31 procent op de tweede plek van favoriete kerstgeschenken. De geschenkbon sluit de top drie af met 12 procent. Het minst populair is een donatie aan een goed doel. Aan dit kerstgeschenk geeft slechts 7 procent de voorkeur.

De uitkomst van dit onderzoek ligt in lijn met de uitkomsten van de Mentality Test. Met dit model is Nederland onderverdeeld in acht verschillende Mentality Milieus. De Moderne Burgerij komt met 22 procent van de totale bevolking het meest voor in Nederland. Mensen die hiertoe behoren zijn statusgevoelig, plannen het leven zorgvuldig, zijn toekomstgericht en streven naar financiële zekerheid. Een kerstgeschenk in de vorm van een bonus past goed binnen dit profiel.

à¢â‚¬Å“Aantrekkelijke werkgevers hebben de wensen en voorkeuren van medewerkers goed op hun netvlies. Een methode om daar inzicht in te krijgen is de Mentality Test. Er blijven natuurlijk altijd individuele wensen, maar aan de hand van de Mentality Test wordt een profiel geschetst met kenmerkende drijfveren, normen en waarden. Ook de gewenste manier van belonen is hieruit op te maken. Wij vragen daarom iedere kandidaat die we spreken om de test in te vullen, zodat we verder kijken dan het cv en een betere match met werkgevers kunnen realiserenà¢â‚¬, aldus Raymond Puts, algemeen directeur bij Unique.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular