Wie herinnert zich niet de overdreven blije familie die met een leeuw op het autodak hun eigen parkeergarage induikt Of de 'tralà¡la'-rastaman in zijn karretje die een egel moet ontwijken. Wat te denken van Rodney en Dave die, op weg naar een welverdiende vakantie en met de tickets naar Rio op de voorbank, een juwelenzaak inrijden! Het zijn herinneringen aan 'Even Apeldoorn bellen'-commercials.

Iedereen heeft wel zijn eigen favoriet. Deze zeer succesvolle en langstlopende campagne in Nederland bestaat 20 jaar. Om dat te vieren roept Centraal Beheer Achmea iedereen op om vanaf 19 juni zijn of haar idee in te sturen voor de nieuwe commercial. Het winnende idee wordt opgenomen en uitgezonden op televisie en kan dus meedingen naar de Gouden Loeki 2005.

Rob Mol, directeur Concern Marketing & Communicatie Centraal Beheer Achmea over dit initiatief: "Van tevoren hadden we nooit kunnen weten dat we 20 jaar commercials zouden maken rondom het thema ´Even Apeldoorn bellen'. Het lijkt ons heel leuk om nu eens aan Nederland te vragen hoe de volgende commercial eruit moet komen te zien. Misschien dat er onvermoede talenten bij mensen naar boven komen. Wij zijn in elk geval erg benieuwd naar de creativiteit van de Nederlander en kijken uit naar alle inzendingen."

Vakkundige jury Ultieme roem is de inzet. Applaus bij de premià¨re, de lange tocht langs een  joelend publiek richting podium om eventueel de Gouden Loeki 2005, dà© publieksprijs  voor de leukste commercial van Nederland, in ontvangst te nemen. Iedereen die de kans in eigen hand neemt, kan zijn of haar idee voor de winnende commercial gedurende de actieperiode van 19 juni tot 17 juli deponeren in de digitale brievenbus van Centraal Beheer Achmea, op www.centraalbeheer.nl. Een vakkundige jury beoordeelt de inzendingen en kiest een winnaar. De beloning is het mede produceren van de bedachte commercial, die vervolgens in oktober wordt uitgezonden op televisie. Daardoor kan de commercial meedingen in de Loeki-maandverkiezing en doet het eventueel een gooi naar het winnen van het gewilde beeldje.

Droom
Om het concept eerlijk te houden zijn mensen die werkzaam zijn (geweest) in de reclame, van deelname uitgesloten. Verder wordt iedereen in Nederland opgeroepen  om zijn creatieve steentje bij te dragen. Een droom die werkelijkheid wordt voor vele mensen.

bron:Centraal Beheer Achmea

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular