92% van bezoekers zoekt wasmachine die met 8 of hoger is beoordeeld

Amsterdam 14 juli, 2010 Steeds meer consumenten doen gedegen vooronderzoek voordat ze een product kopen. Hierbij wordt nu vaker dan ooit gebruik gemaakt van een vergelijkingssite. Het is dan ook niet gek dat er voor bijna elk product inmiddels een site bestaat, zoals sinds kort ook wasmachines.nl, vaatwasser.nl en koelkasten.nl.

Wasmachines.nl trekt maandelijks 20.000 bezoekers. Met ook nog eens 250.000 pageviews per maand wordt er steeds meer bekend over hoe een bezoeker zoekt op een vergelijkingssite. Slechts 35 procent van de mensen maakt gebruik van de zoekopties en deze bezoekers zoeken meestal op beoordeling en prijs. De rest van de consumenten navigeert zelf door de website.

Dat mensen op zoek gaan naar de beste wasmachine blijkt uit de 92 procent van de bezoekers die zoekt naar een wasmachine die met een 8 of hoger is beoordeeld. ´Het gaat hier niet om luxe goederen, maar om noodzakelijke en relatief dure aankopen. Men wil dan wel iets goeds in huis halen‘˜, beredeneert website eigenaar Daniël Hulsebosch.

´Een aanzienlijk deel, ofwel 35 procent, van de wasmachines wordt gekocht tussen 20.00 en 23.00 uur. Gemiddeld komt een bezoeker tweeënhalf keer terug voordat hij een aankoop doet. Als hij uiteindelijk een aankoop doet, kijkt hij gemiddeld nog tien minuten rond op de website en bekijkt dan nog zo‘˜n vijftien pagina‘˜s‘˜, weet Hulsebosch te vermelden.

Slechts 25 procent van de bezoekers zoekt naar wasmachines in het laagste prijssegment van minder dan 300 euro. De meest populaire filteropties zijn die voor bedragen tussen de 300 en 500 euro. ´Mensen zoeken wat de prijs betreft het middensegment op. Daarnaast zijn ze op zoek naar goede beoordelingen, exacte levertijden, volledige informatie en betrouwbare webshops‘˜, aldus Hulsebosch.

Door een compleet overzicht te bieden met alle relevante informatie genereert wasmachines.nl een conversie van 11 procent. Met andere woorden: à©à©n op de negen bezoekers die doorklikt koopt het product.

Dat er veel gezocht werd naar informatie over witgoed, ontdekte Daniël Hulsebosch met zijn vergelijkingssite BesteConsumentenKoop.nl. Het was voor hem dan ook een schot in de roos om hier een aantal specifieke sites aan te wijden. Het afgelopen half jaar lanceerde hij vergelijkingssites wasmachines.nl, vaatwasser.nl en koelkasten.nl.

Bezoekers kunnen op deze sites zoeken en filteren op alle productspecifieke kenmerken, beoordelingen, prijs of merk. ´Maar daarmee ben je er nog niet. Een vergelijkingssite genereert meer waarde als het ook tweedehands producten aanbiedt waarmee bezoekers gratis producten kunnen aan- en verkopen.‘˜

Ook van het forum wordt gretig gebruik gemaakt. ´Je moet ervoor zorgen dat er expertise voorhanden is. Daarom zijn er op het forum continue experts actief die antwoord kunnen geven op allerhande vragen. Dit zijn volgens onze bezoekers functionaliteiten die het verschil maken‘˜, aldus Hulsebosch. ´Het gaat om continue verbetering, er komen daarom steeds nieuwe productgerelateerde functionaliteiten bij om aan de wensen van de bezoekers te voldoen.‘˜

Nu de formule succesvol blijkt te zijn zal Hulsebosch nog een aantal sites in de lucht brengen: op 1 augustus gaat televisies.nl live en vanaf 1 september is er wasdrogers.nl.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers & De Jong
Maartje van Oeveren
020 421 0565
[email protected]
Daniël Hulsebosch
06-11530039
[email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular