(Persbericht) Breukelen, 27 januari 2011 Xerox Corporation (NYSE: XRX) heeft het Global Citizenship Report 2010 uitgebracht. Dit rapport geeft een uitgebreid overzicht van de activiteiten van het bedrijf en de vooruitgang op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, zoals ecologische duurzaamheid, governance & ethiek, privacy & klanttevredenheid en medewerkersdiversiteit & ontwikkeling.

In een brief aan de stakeholders zegt Xerox voorzitter en CEO Ursula Burns: à¢â‚¬Å“We zijn een groeiend bedrijf dat zich op het gebied van service en technologie nog steeds sterk ontwikkelt. Maar sommige zaken zijn ook hetzelfde gebleven. Zo zijn we er nog steeds van overtuigd dat je als bedrijf voldoende aandacht moet besteden aan goed burgerschap en niet alleen naar financiële resultaten moet kijken. De kracht zit in de combinatie van deze twee zaken. In goede, maar ook in uitdagende tijden.à¢â‚¬

De essentie van de activiteiten van Xerox op het gebied van verantwoord ondernemen is in het Global Citizenship report onderverdeeld in thema‘˜s:
à¢â‚¬¢ Door gestroomlijnd, integer en transparant te handelen bouw je geloofwaardigheid op en trek je investeerders aan.
à¢â‚¬¢ Het afstemmen van de resources op de klantbehoefte helpt de omzetgroei, die weer kan worden ingezet voor investeringen. Bijdragen aan een groenere wereld door de inzet van duurzame innovaties en ontwikkelingen zorgt niet alleen voor kostenbesparing, maar voegt ook concrete waarde toe en helpt bij de ontwikkeling van nieuwe markten.
à¢â‚¬¢ Een goede werkomgeving voor de medewerkers van Xerox versterkt het concurrentievermogen van de organisatie.
à¢â‚¬¢ Het halen van meer rendement uit resources om de wereld te verbeteren, zorgt er niet alleen voor dat de kwaliteit van leven van de medewerkers van Xerox verbetert, maar ook het economische klimaat van Xerox klanten.

Xerox heeft de afgelopen jaren grote vooruitgang geboekt op het gebied van duurzaamheid en klimaatbescherming:
à¢â‚¬¢ Xerox heeft als doel CO2 neutraal te zijn en investeert in technologieën die de CO2-uitstoot van haar activiteiten vermindert. De CO2- uitstoot is in de periode van 2002 tot 2009 met 31 procent gedaald.
à¢â‚¬¢ Meer dan 92 procent van alle onlangs geïntroduceerde producten voldoet aan het ENERGY STAR keurmerk. Xerox producten met dit ecolabel bieden voordelen voor het milieu, zonder afbreuk te doen aan de prestatie en kwaliteit. Dit percentage is aanzienlijk hoger dan vorig jaar.
à¢â‚¬¢ De EA-toner fabriek in Webster, N.Y. bereikte de ´afvalvrije‘˜ status. Xerox heeft zich als doel gesteld dat 97 procent van alle Xerox fabrieken in 2012 afvalvrij kunnen opereren.
à¢â‚¬¢ Om nog een stap verder te gaan om de afvalvrije doelen te bereiken, is Xerox een samenwerking aangegaan met een wereldwijde recycler, Close the Loop. Klanten hebben hierdoor extra mogelijkheden om gebruikte printmaterialen te retourneren, waaronder tonerflessen, cartridges, fusers en tonerafval.

Met de overname van Affiliated Computer Services (ACS) door Xerox in februari 2010 is er een gezamenlijk bedrijfsproces ontwikkelt om nog meer MVO-initiatieven te ontwikkelen en daarbij gezamenlijke doelstellingen te formuleren. Het volledige plan is te vinden op http://www.xerox.com/citizenship.

-xxx-

Over Xerox
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling en beheer, en document outsourcing. Via ACS, a Xerox Company, dat in februari 2010 door Xerox is overgenomen, is Xerox ook in staat uitgebreide business process outsourcing en IT-outsourcing diensten, inclusief data processing, HR benefits management, financiële ondersteuning en customer relationship management services voor commerciële en overheidsorganisaties wereldwijd te bieden. Xerox Corporation is met 133.000 mensen actief in meer dan 160 landen.

Xerox Europe heeft productievestigingen en logistieke vestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

Xerox® en XEROX en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Xerox® en XEROX en Design®, Xerox Nuvera®, DocuColor®, Mobile Express Driver zijn handelsmerken van, of in licentie gegeven aan Xerox in de Verenigde Staten en/of andere landen.

Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.
Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.
Patty de Jong, +31 (0)346 255255, [email protected]

Marcommit (voor Xerox)
Ingeborg Schrijver of Ellis Akkermans +31 (0)35 5822730, [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular