(Persbericht) Onderzoek toont aan: vrouwen lopen voorop bij gebruik sociale netwerken

Eindhoven, 6 oktober 2010 - Zylom by RealGames introduceert wereldwijd als eerste gamingbedrijf pre games advertenties in groot formaat op Facebook. Reden voor deze introductie is dat Facebook in Nederland sterk groeit en inmiddels meer dan 3,5 miljoen bezoekers heeft. Bovendien heeft onafhankelijk onderzoek aangetoond dat vrouwen steeds meer tijd op sociale netwerken besteden.

Zylom heeft in 2010 net als voorgaande jaren een onafhankelijk onderzoeksbureau de opdracht gegeven het gaminggedrag van vrouwen in Europa in kaart te brengen. Uit dit Nationaal Gaming Onderzoek 2010 van NewZoo komt duidelijk naar voren dat vrouwen geen bezwaren hebben tegen het plaatsen van advertenties rondom een game. Zij krijgen middels de advertenties immers de mogelijkheid om de games gratis te spelen. Ongeveer een derde van de ondervraagden geeft zelfs aan actief te reageren op de advertenties die worden getoond.

Vrouwen en sociale media
Het onderzoek heeft tevens uitgewezen dat vrouwen tussen de 20 en 50 jaar voorlopers zijn op het gebied van het gebruik van sociale media. Vrouwen besteden gemiddeld meer tijd op sociale netwerken dan mannen. Gaming op sociale netwerken blijkt zeer populair te zijn. Van de 3,5 miljoen sociale gamers in Nederland, waarvan het merendeel uit vrouwen bestaat, geeft 34 procent aan minimaal drie dagen in de week te gamen.

Groot formaat advertenties
Zylom volgt haar doelgroep en heeft naar aanleiding van deze onderzoeksresultaten besloten om commercials van het grote formaat (550 x 480 pixels) aan te bieden die voor het spelen van een game op Facebook worden getoond. Hiermee springt de aanbieder van casual games in op de populariteit van sociale netwerken bij vrouwen.

Adverteren via Scrabble
De pre game advertenties worden in eerste instantie geïntroduceerd bij à©à©n van de meest populaire social games van Zylom: Scrabble. De Scrabble Worldwide-applicatie heeft 250.000 fans en heeft per maand 600.000 actieve gamers (exclusief de VS en Canada). Zij krijgen voorafgaand aan een game een commercial van maximaal dertig seconden te zien.

Madelon Fortuin, General Manager Advertising Sales Europe van Zylom by RealGames, zegt: ´We zien dat onze doelgroep van vrouwen boven de twintig jaar steeds vaker ontspanning vindt op Facebook door het spelen van games. Wij willen onze adverteerders hier ook van laten profiteren. Eerder onafhankelijk onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen die ontspannen zijn meer open staan voor commerciële boodschappen. Daarom bieden we nu als eerste gamingbedrijf pre game advertising op Facebook. Hierbij is het mogelijk om een reclameboodschap aan te bieden met een lange exposuretijd tot maximaal dertig seconden.‘˜

Over Zylom by RealGames
Zylom is de Europese marktleider op het gebied van online spelletjes. Deze games worden in twaalf Europese landen aangeboden en zijn casual van opzet, wat betekent dat de games relatief eenvoudig te spelen zijn. De spelers hebben slechts enkele minuten nodig om het spel te begrijpen. Zylom biedt meer dan 200 online en downloadable woord-, kaart- en puzzelspelletjes gratis aan. Maandelijks spelen ruim 18 miljoen mensen - waarvan het merendeel bestaat uit vrouwen in de leeftijdscategorie 20 tot 49 jaar - in Europa op de website van Zylom, www.zylom.com.

Zylom is zowel producent als distributeur van de online casual games. Bovendien richt de organisatie zich meer en meer op het ontwikkelen en aanbieden van spellen voor sociale netwerken en de mobiele telefoon. Kijk voor meer informatie op www.zylom.nl, www.realgames-advertising.com

Contact
RealGames
Madelon Fortuin
General Manager Advertising Sales Europe
T +31 (0)6 50 68 33 29
E [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular