Het SEO Persbericht

Bij het schrijven van een persbericht komt heel wat kijken. De schrijver moet zich verplaatsen in de positie van de journalist. Als het bericht goed geschreven is volgens de geldende normen, zal de journalist sneller geneigd zijn het bericht te plaatsen of zelfs in zijn geheel over te nemen.

Een persbericht bestaat uit een titel, inleiding, kern en samenvatting. Tenslotte geeft men meestal ook een noot voor de redactie waar alle contact informatie te vinden is. Hoe deze structuur aan en het zal een stuk eenvoudiger worden een persbericht op te stellen en de informatie op een juiste manier over te brengen naar de lezen van het persbericht. In de noot voor de redactie kan behalve contact informatie ook informatie over het bedrijf staan met een korte omschrijven waar men voor staat.

Uiteraard kunt u hyperlinks opnemen in uw persbericht, welke uw Pagerank en vindbaarheid zullen verbeteren.

Toegevoegde waarde van SEO persbericht
(SEO Persberichten) Het zijn voornamelijk nieuwe sites die direct een stijging in de Search Engine Result Pages (zoek machine resultaten pagina‘s) zien. Vaak binnen een 1 a 2 dagen ziet men een stijging. De stijging en de waardering die een zoekmachine aan een bepaalde website of webpagina toekent is van vele factoren afhankelijk. Niet alleen het hebben van links vanaf relevante pagina‘s is belangrijk maar ook de snelheid van de pagina wordt tegenwoordig meegewogen. 1 relevante link vanaf een relevante pagina met relevante content is meer waard dan 100 links van niet relevante pagina‘s. Daarbij is het ook van belang of het om een one way backlink of een reciprocal (2 way backlink) gaat. Een one way backlink is natuurlijk veel meer waard en dit kan bereikt worden door een persbericht te schrijven met relevante inhoud en relevante sleutel woorden te linken naar relevant webpagina‘s van uw website.

Marketeers bevelen deze methode aan
Veel marketeers zijn het eens dat dit een uitermate geschikte techniek is, het is niet alleen moeilijk om aan relevante backlinks te komen het vergt ook veel tijd om op zoek te gaan naar relevante websites en content en daarna moet je een link suggestie of verzoek doen en dan ligt het aan de beheerder van die pagina of deze gehoor geeft aan uw verzoek. Door het versturen van een SEO persbericht bent u er van verzekerd dat u de links verkrijgt.

Social Media en uw uw persbericht
Met behulp van Social Media Kan uw persbericht nog meer aandacht krijgen. Social Media is niet meer weg te denken uit onze internet maatschappij, iedereen doet het en ook dit onderdeel wordt tegenwoordig meegenomen in de weging van uw Pagerank. Daarnaast kan Social Media u extra publiciteit en bezoekers bezorgen.

Verstuur een SEO Persbericht
Verstuur nu uw SEO persberichten via onze website en wij bieden deze ook aan bij partner websites op het gebied van persberichten, uw persbericht wordt dan doorgepubliceerd op diverse persberichten websites. Dit betekend dat u meer one way backlinks verkrijgt. Nu een SEO Persbericht publiceren?