Het loopt storm op Kamernet.nl. De twee jonge ondernemers Rob Koster
(27) en Nathan Skwortsow (27) boden onlangs hun 100.000ste kamer aan op
de website die ze vier jaar geleden bedachten. "Voorheen waren het
voornamelijk jongeren die een kamer zochten via Kamernet, maar de
laatste tijd zijn er steeds meer 25-plusser die zich bij ons
aanmelden," aldus Koster.

De vijfentwintig-plusser. Het is een hele nieuwe doelgroep voor Koster
en Skwortsow. Door de woningnood en de groei van het aantal singels
zijn er steeds meer afgestudeerde twintigers en dertigers die zich
aanmelden bij Kamernet.nl. "Zij kunnen het financieel niet bolwerken om
een duur huis of appartement te kopen en komen daarom bij ons terecht,"
aldus Skwortsow.

De steden waar de twee jonge ondernemers de meeste kamers vinden zijn
Utrecht en Amsterdam. Dat zijn tevens de steden waar de kamernood het
hoogst is. Continu worden er op Kamernet.nl ongeveer 320 kamers
aangeboden in Utrecht en 295 in Amsterdam. "Het heeft vooral met onze
naamsbekendheid te maken dat het ons juist wel lukt om in de grote
steden woonruimte te vinden. "

Werkwijze De werkwijze van Koster en Skwortsow is simpel. Een
verhuurder biedt op Kamernet.nl woonruimte aan en deze wordt vervolgens
gecontroleerd door het Kamernetteam. De leden van de site kunnen via
e-mail aangeven of ze de betreffende kamer willen hebben. "Huurders
kunnen vanuit hun luie stoel reageren en verhuurders kunnen zelf
bepalen aan welke student zij hun kamer willen verhuren," legt Koster
uit.

Idee
Het idee voor Kamernet.nl ontstond
vier jaar geleden toen Skwortsow en Koster nog studeerden. Skwortsow
zocht een kamer in Utrecht, maar wilde geen hoge courtagekosten
betalen. Samen met zijn studiegenoot Koster maakten ze een kamersite
voor studenten. Ze bedachten de bedrijfsnaam SK Media-Group en
verstuurden persberichten naar verschillende kranten. Vanaf dat moment
kwamen de eerste aanbiedingen voor kamers binnen op de website.

Meer succesvolle websites
Twee jaar geleden bedachten Koster en Skwortsow de datingsite Lexa.nl.
"We waren allebei vrijgezel en zochten op internet naar een vriendin.
De kwaliteit van de datingsites vonden we erg slecht en daarom hebben
wij een betere site bedacht." Het afgelopen jaar kreeg Lexa.nl 300000
nieuwe leden en werd daarmee de snelst groeiende datingsite van
Nederland.

Bron: Kamernet.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular