ABN AMRO hoofdsponsor Nederlandse Kinderjury



ABN AMRO is voor de komende vier jaar hoofdsponsor van de Nederlandse Kinderjury, de jaarlijkse publieksprijs voor het mooiste kinderboek.

ABN AMRO vindt het belangrijk om vanuit haar maatschappelijke betrokkenheid lezen bij kinderen te bevorderen. De samenwerking leidt in 2006 tot een aantal gezamenlijke activiteiten, waaronder een groots startevenement begin februari in de Amsterdam Arena voor duizenden kinderen.

Doel van de Nederlandse Kinderjury - die sinds 1988 bestaat - is zo veel mogelijk kinderen informeren over het nieuwe aanbod van kinderboeken en ze aan te zetten tot kritisch lezen. Om het oordelende element extra te stimuleren wordt vanaf de komende, 19e editie van de Kinderjury een nieuw, vast onderdeel toegevoegd: de Senaat. In totaal zullen twaalf kinderen uit het hele land zitting nemen in deze Senaat van de Nederlandse Kinderjury.

De Senaat gaat uit een lijst van titels waarop de meeste stemmen zijn uitgebracht de winnende boeken kiezen. De heer Rijkman Groenink, voorzitter van de Raad van Bestuur van ABN AMRO, zal de Senaat installeren.

Van 1 februari t/m 15 mei 2006 kunnen alle kinderen in Nederland tussen de 6 en 12 jaar stemmen op hun favoriete boek dat is verschenen in 2005. Dit kan op school, in de bibliotheek, boekwinkel, via www.kinderjury.nl of bij de vestigingen van
ABN AMRO. Op woensdag 14 juni wordt bekendgemaakt welke boeken de Prijs van de Nederlandse Kinderjury 2006 winnen.

Vorig jaar wonnen Pluk redt de dieren van Annie M.G. Schmidt (categorie 6 t/m 9 jaar) en Hoe overleef ik met/zonder jou? van Francine Oomen (categorie 10 t/m 12 jaar). In totaal stemden toen 25.000 kinderen.

bron:CPNB



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: