AdLantic officieel Certified Ad Network partner van Google



Utrecht, 08 juli 2010 AdLantic Online Advertising B.V. heeft als een van de eerste bureaus in Nederland de Google Certified Ad Network accreditatie toegekend gekregen. Met deze certificering kan de online advertising specialist dynamische banner campagnes aanbieden binnen het Google advertentienetwerk. Het grootste open en onafhankelijke netwerk ter wereld.

In Nederland gingen twee andere partijen AdLantic voor, wereldwijd zijn er negentig bedrijven die deze certificering van Google in ontvangst mochten nemen. Met de accreditatie krijgt AdLantic toegang tot de DoubleClick Ad Exchange. Een online marktplaats waar adverteerders en mediabedrijven op basis van real-time veilingen kunnen bieden op banner advertentieruimte van DoubleClick en het Google inhoudsnetwerk.

Voor AdLantic betekent de certificering een enorme verrijking van het media-aanbod. Het grootste voordeel van de certificering is dat via de DoubleClick Ad Exchange dynamische banner campagnes getoond kunnen worden binnen het inhoudsnetwerk van Google. Banners kunnen bijvoorbeeld worden voorzien van dynamische inhoud die aansluit bij het historische online gedrag van een websitebezoeker (behavioral retargeting). Daarnaast is het mogelijk om complete productfeeds te koppelen aan banners en kan de context van banners automatisch worden gekoppeld aan de inhoud van een website in het netwerk.

Philippe van Ooteghem, oprichter en algemeen directeur van AdLantic, heeft hoge verwachtingen van de Google accreditatie: “De afgelopen jaren is het Google netwerk erg snel gegroeid. Het biedt op dit moment het grootste bereik ter wereld. De Google exchange bevat daarnaast ongekende targeting mogelijkheden. Zo is het mogelijk om per campagne te selecteren op onder andere regio, context en zelfs specifieke websites. Dit gecombineerd met onze geavanceerde banner technologie, conversie attributie tools en bid management tools maken het mogelijk om wereldwijd veel rijkere display campagnes aan te bieden. Wij zien deze ontwikkeling als de wederopstanding van de banner.”

Niet gecertificeerde bedrijven kunnen via AdWords ook met banners adverteren binnen het Google inhoudsnetwerk. De technische mogelijkheden voor banners zijn dan alleen zeer beperkt. Daarnaast moeten adverteerders variaties in banners afzonderlijk ontwikkelen om ze contextueel aan te laten sluiten bij de bij de websites in het netwerk.

Vorig jaar september stelde Google, met de lancering van de DoubleClick Ad Exchange, het eigen advertentienetwerk open voor andere netwerken in Noord Amerika en Europa. In plaats van een zelfstandig netwerk biedt Google hiermee een wereldwijde marktplaats aan voor advertentieruimte. Volgens Google zorgt deze onafhankelijke marktplaats voor het eenvoudiger en efficiënter toewijzen van advertentieruimte aan adverteerders.

Over AdLantic Online Advertising B.V. (www.adlantic.nl)
AdLantic is een online advertising specialist met 28 medewerkers verspreid over vestigingen in Utrecht en Geleen. Het bedrijf is opgericht in 2005 en in zeer korte tijd uitgegroeid tot voorloper op het gebied van online advertising. AdLantic heeft beschikking tot een wereldwijd netwerk van websites en werkt op dit moment voor zo‘n 350 adverteerders aan innovatieve, high-tech online reclamecampagnes.

------------------------------------------------------------
Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
AdLantic: Amely Poelma - Communications Manager
Telefoon: +31 (0)30 - 2341 222
E-mail: amely@adlantic.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: