Amsterdams Uitburo vindt multimedia partner in UPC Nederland



Het Amsterdams Uitburo en UPC Nederland gaan samenwerken als partners. De partijen ondertekenen vandaag een overeenkomst voor drie jaar. Samen met UPC zal het AUB het publiek met de nieuwste multimediale middelen informeren over het culturele aanbod in de hoofdstad. Daarnaast is UPC tot 2008 hoofdsponsor van de Uitmarkt, de jaarlijkse opening van het culturele seizoen. 

'Met de expertise van UPC hebben wij nieuwe middelen in handen om mensen te informeren en te enthousiasmeren. Samen met onze nieuwe partner zullen wij bijvoorbeeld op onze website het publiek een visueel voorproefje geven van een voorstelling of tentoonstelling. Dat maakt het culturele aanbod nog toegankelijker en we bereiken een breder publiek', zegt Thérèse van Schie, directeur van het Amsterdams Uitburo. 
 
Digitale media 
UPC en het AUB onderzoeken de komende jaren hoe met de inzet van nieuwe digitale media als internet, sms-applicaties en webcasting het culturele aanbod in de hoofdstad kan worden ontsloten. 'Uiteindelijk willen we de mensen bereiken die nu nog geen gebruik maken van het culturele uitgaanscircuit in Amsterdam', aldus Van Schie. 
  
Sneak previews 
Van 26 tot en met 28 augustus krijgt het publiek tijdens de Uitmarkt in Amsterdam een eerste indruk van wat de samenwerking van het AUB en UPC Nederland betekent. Grote schermen in de stad laten de mensen buiten zien wat er in de theaters gebeurt. Van Schie: 'We willen de bezoekers sneak previews aanbieden van de voorstellingen. Op de twee grote schermen in de stad laten we live zien wat er op het hoofdpodium gebeurt. En we willen webcast beelden verzorgen van verschillende podia.' 
 
Breed publiek 
Voor UPC was de samenwerking met het AUB een logische stap. Op cultuurgebied sponsorde de kabelmaatschappij eerder de fototentoonstelling Play. Ook is UPC  sinds vijf jaar hoofdsponsor van het concertgebouw De Doelen in Rotterdam. 'Cultuursponsoring past goed bij UPC mits het een breed publiek aanspreekt. Bij het AUB gaat het om uitgaan, bij ons vooral om plezier thuis. De verbindende factor is entertainment. Met onze kennis en kunde op het gebied van televisie en internet zijn wij een echte partner voor het AUB', zegt Diederik Karsten, Managing Director van UPC Nederland. 
 
 
bron:UPC



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: