BBned wint kort geding van UPC over brederband



BBned won een kort geding over het woordmerk ´brederband' dat UPC sinds
januari van dit jaar gebruikt voor diensten van Chello. De rechter
oordeelde dat de slogan ´Chello introduceert brederband' niet mag,
omdat het te veel lijkt op het reeds bestaande ´brederland' van BBned.

BBned levert al sinds 2000 breedbanddiensten onder de merknaam
´brederland' - een samentrekking tussen ´breedband' en ´Nederland' - en
registreerde de merknaam al vijf jaar geleden. Door de gelijkende
uitingen kan verwarring ontstaan bij eindgebruikers en ondervindt BBned
schade, volgens de rechter. Immers, het verschil tussen ´brederland' en
´brederband' is precies één letter.

De rechter heeft UPC Nederland, Chello Media Programming en Chello
Media opgelegd het gebruik van ´brederband' te staken. Ze krijgen
hiervoor vier weken de tijd. Daarna geldt er een dwangsom van â?¬50.000
per dag dat zij zich niet aan de uitspraak houden met een maximum van
â?¬5.000.000.

Over BBned
BBned biedt een compleet portfolio hoogwaardige breedbanddiensten aan
service providers, systeem integrators en telecombedrijven. Het netwerk
van BBned is een van de grootste DSL-netwerken met een dekking van ruim
85 procent van Nederland. BBned biedt zijn klanten ondermeer: ADSL,
SDSL, ADSL 2+, fiberdiensten, IP VPN, VoDSL en VoIP. Sinds november
2003 biedt BBned ´Bellen via DSL' en met de overname van Rits tele.com
in maart 2005 is BBned de enige netwerkaanbieder die tevens telefonie
over IP levert.

Telecom Italia is het moederbedrijf van BBned. Het Nederlandse bedrijf is opgericht in juli 2000 en gevestigd in Hoofddorp.

Bron: BBned



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: