Biologische internet supermarkt op komst



In het derde kwartaal van 2005 start onder de naam EkoPlaza.nl de grootste
biologische
supermarkt van Nederland ook op internet. Als de pilots succesvol
blijken, dan wordt in 2006 het volledige biologisch assortiment in één
klap voor miljoenen mensen bereikbaar. Om aan de wensen van de
toekomstige klanten te voldoen, is een enquête verspreid onder 90.000
huishoudens in een groot aantal gemeenten.

De webwinkel EkoPlaza.nl werkt nauw samen met EkoPlaza, de eerste
van een keten extra grote biologische supermarkten, die op 21 april
haar deuren opent in Alkmaar. Met de webwinkel willen de
initiatiefnemers aansluiten bij de trend van mensen om lekker en gezond
te willen leven. In de zoektocht naar biologische producten is het
huidige probleem echter dat gangbare supermarkten slechts een fractie
van het biologische assortiment in het schap hebben. Net als de
biologische supermarkt EkoPlaza in Alkmaar, zal ook de webwinkel
EkoPlaza.nl een volledig assortiment van duizenden biologisch
verantwoorde producten gaan voeren. De webwinkel wil landelijk in 2
jaar tijd groeien naar 14.000 bestellingen per week.

Met het openen
van de webwinkel wordt aangesloten bij een maatschappij waarin de eisen
aan  voedselveiligheid steeds hoger worden gesteld. Juist onder
toenemende druk van massaproductie komen aspecten als milieu,
gezondheid en kwaliteit steeds meer onder druk te staan. EkoPlaza.nl
wil daar een passend antwoord op bieden door producten met biologisch
keurmerk te verkopen. De strenge kwaliteitscontrole van deze
biologische producten maken dat deze meestal niet alleen veel lekkerder
en gezonder zijn dan gangbare producten, maar ook veel beter aansluiten
bij de moderne levensstijlen, waarbij de kwaliteit van leven en het
milieu centraler komt te staan. Door op deze manier te gaan werken, wil
EkoPlaza.nl de grootste biologische supermarkt op het internet worden.
De webwinkel gaat opereren via een bestaand landelijk dekkend netwerk
van levensmiddelendetaillisten. Concreet komt het er op neer dat
klanten hun bestelde producten kunnen ophalen bij hun eigen
levensmiddelendetailist. Het betalen voor die producten geschied via
gegarandeerd veilige betalingsmethodes via het internet. Momenteel
rekent EkoPlaza.nl binnen twee jaar op 700 afzetpunten fijnmazig
verspreid over heel Nederland. Ieder afzetpunt bevindt zich in een
gebied van vijf tot vijftienduizend inwoners. Die winkels
worden als
´EkoPlaza Ambassadeur' herkenbaar door middel van speciale raamstickers
en andere promotiematerialen. Daarnaast is er foldermateriaal bij die
supermarkten beschikbaar en wordt een consumenten cd-rom met informatie
verspreid.

bron:Art Profound



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: