Donderdagavond, even voor 21.00 uur werd een brand gemeld in een woning op de Charpentierstraat in Boxtel. De bewoners van een woning daar werden opgeschrikt doordat de rookmelder die in hun woning hing afging. Toen ze de woning boven gingen controleren, bleek de bovenverdieping vol rook te hangen. De bewoonster en haar vijf kinderen en twee honden konden ongedeerd de woning verlaten en werden in de omgeving door buurtbewoners opgevangen.

De brand bleek in de woning naast die van de vrouw te zijn uitgebroken. Op de zolderverdieping van die woning was een hennepkwekerij ingericht met 250 planten. De stroom bleek buiten de meter om betroken te zijn. Op de zolder is, in een stroomverdeler van de stroomkabel die was afgetapt, kortsluiting brand ontstaan. De brand is door de brandweer geblust. De hennepkwekerij is ontmanteld en de onderdelen zijn inbeslaggenomen en vernietigd. Tegen de bewoner wordt proces-verbaal opgemaakt.
 
bron:Politie Brabant-Noord