BrandMaker / MRMLOGIQ white paper definieert operational marketing excellence



(Persbericht) MRM white paper - Strategische business case voor marketing proces optimalisatie

BrandMaker, een in Karlsruhe/Duitsland gevestigd marketing softwarebedrijf, en MRMLOGIQ, een Marketing Resource Management specialist uit Nederland, hebben een whitepaper gepubliceerd met de titel "Operational Marketing Excellence - from source code to shareholder value".

De in het Duits en Engels verkrijgbare whitepaper belicht hoe een Marketing Resource Management (MRM) systeem fundamentele oplossingen kan bieden voor diepgewortelde marketing uitdagingen op operationeel, tactisch en zelfs strategisch niveau.

Het beschrijft een nieuwe rol voor marketing en de behoefte aan gespecialiseerde marketingsoftware, en maakt dat inzichtelijk via een marketing operations maturity model. Het document bevat een opsomming van de stappen die nodig zijn om de organisatie en het gebruik van marketing resources te optimaliseren. Verhoogde efficiëntie en het beter meetbaar maken van marketingactiviteiten zijn slechts twee voorbeelden van de mogelijkheden die MRM-systemen bieden, waarmee op termijn waarde gecreëerd kan worden voor het bedrijf en de aandeelhouders.

De auteurs van de whitepaper, Romek Jansen en Frans Riemersma, zijn de oprichters en partners van MRMLOGIQ en toonaangevend op het gebied van marketing proces optimalisatie. "De marketingsector bevindt zich in een tijd van grote uitdagingen en grote kansen. Het geheim om te kunnen profiteren van de kansen ligt onder het zichtbare oppervlak. Het is de verborgen 80 procent van de marketing ijsberg, de operationele marketing organisatie," volgens Jansen. "Veel praktische frustraties en problemen in marketing afdelingen komen voort uit onvoldoende organisatie van data en kennis. Alleen door meer transparantie en controle over de marketing operations te verkrijgen kunnen de risico's en kosten omlaag, en kan tegelijkertijd de relevantie van de marketinguitingen omhoog. Het resultaat is een betere ondersteuning van de verkoop en een betere concurrentiepositie."

Mirko Holzer, CEO van BrandMaker, bevestigt dat de tijd voor gespecialiseerde MRM systemen is aangebroken. "Marketeers zullen hun recht opeisen om te werken met marketingoplossingen in overeenstemming met hun behoeften en processen. Ze willen niet langer afgescheept worden met halfslachtige oplossingen uit het gebied tussen ERP en CRM. Daarom zal MRM zich in de komende vijf jaar een positie verwerven als zakelijke softwarecategorie naast ERP en CRM." De BrandMaker / MRMLOGIQ whitepaper illustreert de steeds belangrijker wordende rol die marketing speelt bij het bereiken van ondernemingsdoelstellingen. "Helaas is marketing bij veel bedrijven nog een geïsoleerde activiteit," aldus Romek Jansen. "Het MRM-perspectief heeft het potentieel om marketing als het centrum van het handelen van een organisatie te beschouwen. Marketing kan de rode draad worden die door alle divisies en afdelingen van een bedrijf heen loopt."

Over MRMLOGIQ
MRMLOGIQ is gevestigd in Amsterdam en heeft zich volledig toegelegd op het verbeteren van marketingefficiency. Het bedrijf ontwerpt, implementeert en ondersteunt marketingoplossingen met als doel de prestaties van marketing te verbeteren. De aanpak is erop gericht marketeers, leveranciers, inkoopmanagers en IT-specialisten te helpen de controle en efficiency over de marketingoperatie te verbeteren door middel van transparantie en meetbaarheid.

Over BrandMaker
BrandMaker GmbH, met hoofdkantoor in Karlsruhe - Duitsland, is de grootste Europese leverancier van Marketing Resource Management systemen. BrandMaker GmbH, opgericht in 1999, is een pionier op het gebied van marketing-procesoptimalisatie en biedt werk aan ongeveer 150 medewerkers in heel Europa. Sinds 2001 verkoopt zij het MRM-systeem, genaamd BrandMaker, dat in de behoeften van marketing- en communicatieafdelingen van grote, gedecentraliseerde organisaties voorziet. BrandMaker is een veelomvattende, modulaire MRM-oplossing die de gehele procesketen van marketing optimaliseert en de marketingproductiviteit aanzienlijk verhoogt. Er zijn bijvoorbeeld BrandMaker-modules voor het plannen en bestellen van online en print media (de laatste via web-to-print), voor media asset management en voor marketingplanning en marketingstrategie. Het tweede belangrijke product is de BrandMaker Marketing Planner SaaS; het eerste volledig web-based marketingplanning softwaresysteem in Duitsland (www.marketing-planner-online.com)

Tot de gerenommeerde bedrijven die BrandMaker-oplossingen in hun marketing afdelingen gebruiken behoren ondermeer Commerzbank, DekaBank, EnBW, Ernst & Young, G + J EMS, Opel, en Tirol Werbung.

De BrandMaker / MRMLOGIQ white paper is gratis verkrijgbaar via www.brandmaker.com/whitepaper_en

Contact:

MRMLOGIQ BV
Romek Jansen
Vijzelstraat 77
1017 HG Amsterdam
Tel. 06 43 047 311
romekjansen@mrmlogiq.com

BrandMaker GmbH
Tomasz Piernicki
Rüppurrer Straße 1
D-76137 Karlsruhe (Duitsland)
Tel. +49 (0) 721/2012519-38
tomasz.piernicki @ brandmaker.com
www.mrmlogiq.com www.brandmaker.com



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: