C1000 opent nieuwste generatie supermarkt in Nuenen



Boodschappen doen leuker maken en verrast worden door de laagste prijs. Dat is het motto van de nieuwste generatie C1000 supermarkten. De eerste winkel opende vanmorgen in Nuenen zijn deuren. De geheel vernieuwde C1000 heeft een ingrijpende metamorfose ondergaan. Hoewel de winkel in Nuenen een eerste test betreft, is Schuitema voornemens om op afzienbare termijn een tweede supermarkt te openen. Naar verwachting zullen aan het eind van dit jaar vier C1000 vierde generatie supermarkten open zijn.
De nieuwe C1000 wijkt op veel punten af van de zogenaamde derde generatie. Het meest belangrijke is de combinatie van sfeer en ambiance in de winkel met een uitgebreider assortiment en dat alles voor de laagste prijs. C1000 wil met deze winkel laten zien dat goedkoop boodschappen doen niet hoeft te leiden tot minder aantrekkelijk aanbod en een minder mooie winkel. In de afgelopen weken is de vestiging in Nuenen dan ook ingrijpend verbouwd en werd de verkoopvloeroppervlakte verdubbeld naar 1500 m2.
Boodschappen doen weer leuk maken
Voorzitter van de Directie drs. J.G.B. Brouwer heeft veel vertrouwen in de nieuwe C1000 formule. "Het is een fantastische C1000 supermarkt geworden. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat de consument deze nieuwe C1000 formule weet te waarderen. We hebben de consumentenwensen die uit consumentenonderzoek kwamen, vertaald naar deze nieuwe formule. Een formule die lage prijzen en goede kwaliteit uitstekend weet te combineren. Bovendien onderscheidt deze C1000 zich hiermee van de concurrentie, omdat ze de consument elke keer weer verrast met onderscheidende acties, nieuwe producten, maaltijdsuggesties en uiteindelijk een lage prijs bij de kassa. Deze C1000 maakt boodschappen doen weer leuk."
Uitgebreid en gevarieerd assortiment
C1000 legt in Nuenen een passie voor eten aan de dag. Daarvoor is het assortiment met ruim 600 producten uitgebreid. Het gaat dan met name om verse producten, maar ook om kant-en-klaar maaltijden uit de internationale keuken. Tevens worden dagelijks in de grill-oven vlees-, vis- en kipproducten bereid en kent de brood -en gebakafdeling onder meer een gevarieerd assortiment. Zoals Vlaams brood; origineel Belgisch en naar
authentiek recept in de winkel gebakken. Om het brood zo vers mogelijk te houden, kunnen consumenten Vlaams-, Molenaars- en Oerbrood zelf snijden in speciale broodsnijmachine. Ten slotte is het visassortiment aangevuld met verse vis zoals kabeljauw, makreel, tilapia, pagasius, schol, tonijn en zalm. Om de consument te helpen bij het maken van een lekkere keuze uit het gehele assortiment van de nieuwe C1000, worden op vijf plekken in de winkel complete maaltijdsuggesties gegeven. Deze wisselen twee keer per week.
Innovaties
De nieuwe C1000 biedt ook ruimte voor innovatieve zaken. In de digitale kiosk kan de consument middels touchscreenschermen op een makkelijke manier digitale foto's afdrukken. Tevens is hier prepaid beltegoed te koop, zijn ringtones te downloaden of zelfs muziek, javagames en wallpapers. Ook kan hier tabak, sterke drank en serviceartikelen worden besteld, die direct aan het begin van de winkel via automaten wordt verkregen. En ook de geldautomaat ontbreekt hier niet. Naast de traditionele kassa's kan de consument in Nuenen ook gebruik maken van zelfscankassa's. Consumenten scannen en rekenen zelf hun producten af. In Nuenen staan zes zelfscankassa's; twee voor mandjes en vier voor winkelwagentjes. Naast dit alles heeft C1000 op een aantal plaatsen info schermen geplaatst om de consument ook op het gebied van voorlichting en productinformatie goed van dienst te kunnen zijn. Denk hierbij aan maaltijdsuggesties, wijn en kindervoeding. Of informatie over gluten en allergenen. Desgewenst kan men recepten printen of naar het huisadres mailen.
Laagste prijs garantie
Bij de kassa mogen consumenten rekenen op een extra verrassing, namelijk de laagste prijs. Dit wordt waar gemaakt middels een prijsgarantie die als volgt luidt: 'Als u hetzelfde product elders in Nuenen goedkoper vindt dan krijgt u het gratis'.
bron:Schuitema N.V.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: