Camperbewoners onwel door koolmonoxide in Tiel



Zaterdagmorgen kregen de hulpdiensten een
melding dat in een camper, die geparkeerd was aan de Veerweg in
Tiel, twee mensen onwel waren geworden. Het betrof een man van 63
jaar en een vrouw van 58 jaar, beiden afkomstig uit Bergen (N-H).
De vrouw was bij kennis en waarschuwde zelf de hulpdiensten. De man
was er veel ernstiger aan toe.

Door de ter plaatse gekomen
ambulancedienst zijn de slachtoffers met spoed overgebracht naar
het Rivierenland Ziekenhuis in Tiel. De man is door politieagenten
en ambulancemedewerkers gereanimeerd.

In samenwerking met de brandweer van Tiel
heeft de Technische Recherche van de politie de camper onderzocht
om de oorzaak van de onwelwording te achterhalen.

Door de brandweer werd een verhoogde
concentratie koolmonoxide gemeten. Door de Technische Recherche is
vastgesteld dat de oorzaak moet liggen bij de koelkast, die zoals
in veel campers en caravans op gas werkt.

De gezondheidstoestand van de vrouw is
redelijk goed. De toestand van de man was aan het eind van de
zaterdagochtend nog zeer zorgwekkend.

bron:Politie Gelderland-Zuid



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: