Coca-Cola Nederland maakt bekend zich, met haar Music activiteiten, te verbinden aan de culturele jongerenorganisatie Music Mayday. Coca-Cola Nederland ondersteunt de activiteiten van Music Mayday die in het teken staan van positieve actie voor en door jongeren en waarbij jongeren in Europa en Afrika de kans krijgen hun talent te ontwikkelen.
Onder het motto ´bringing talent to a global stage' organiseert Music Mayday dit weekeinde het B-CONNECTED festival in Tanzania en Nederland.
Music Mayday, gestart in het najaar van 2002, is inmiddels actief in Nederland, Ethiopië, Tanzania en Eritrea. Hier krijgen jongeren de kans hun talent te ontwikkelen op het gebied van muziek, theater, dans, literatuur, film en multi-media. Elk jaar in mei wordt gelijktijdig in de verschillende landen het B-CONNECTED festival georganiseerd. De jonge en snel groeiende organisatie zal de komende jaren in meer Afrikaanse en Europese landen actief worden.
De ondersteuning van Coca-Cola Nederland bestaat behalve uit opbrengsten van de kort geleden gelanceerde cd van C-mon & Kypski onder het Feel1Vibe platenlabel, vooral uit publicitaire en logistieke ondersteuning bij Music Mayday activiteiten in Nederland. Wie dit weekeinde wil proeven van B-CONNECTED met meer dan 60 acts kan op zaterdag en zondag terecht in Melkweg en Paradiso.
bron:Music Mayday