Connexxion start wervingscampagne OV-chipkaart



Vanaf maandag 9 januari a.s. gaat Connexxion actief reizigers werven om de OV-chipkaart
aan te schaffen. Daarvoor start de campagne 'Ontdek 'm ook: de OV-chipkaart'. De campagne is ontwikkeld door het bureau Propaganda en staat in het teken van ontdekkingsreizigers: zoals Abel Tasman destijds Tasmanië ontdekte en Willem Barentsz Nova Zembla, zo kunnen reizigers van Connexxion nu de OV-chipkaart ontdekken. De campagne van Connexxion heeft naast een wervend ook een informerend karakter. De start van de campagne is het vervolg op de succesvolle bijeenkomst op 16 december jl., waarin minister Karla Peijs in Rotterdam het officiële startsein gaf voor de verkoop van de OV-chipkaart.

Om een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart aan te schaffen, kan een aanvraagformulier verkregen worden via de speciale website www.ontdekdeovchipkaart.nl of via Connexxion Klantenservice, 0900'- 2 666 399 (lokaal tarief). De kosten van een persoonlijke OV-chipkaart bedragen 1,50 euro, een anonieme OV-chipkaart kost 3,- euro.
Op de persoonlijke OV-chipkaart kunnen zowel abonnementen als saldo gezet worden. Deze reisproducten kunnen onder andere via de website besteld en betaald worden. Betaling via internet gaan via iDEAL. Dit voor Connexxion compleet nieuwe distributiekanaal gaat als proef van start in het gebied waar de OV-chipkaart is ingevoerd. Met de verkoop via internet zorgt Connexxion ervoor dat reizigers op eenvoudige wijze reisproducten kunnen bestellen en betalen.
De OV-chipkaart is voorlopig alleen te gebruiken in alle bussen van Connexxion die rijden in de Hoeksche Waard, op Voorne-Putten en in Ridderkerk en Barendrecht. Daarnaast kan ook in de metro van de RET gereisd worden met de kaart. De OV-chipkaart zal gefaseerd in heel Nederland geïntroduceerd worden. Vanaf 2007 kan iedereen in alle bussen van Connexxion terecht met de OV-chipkaart.
De campagne bestaat uit een aantal middelen. Zo zijn in week 2 en 3 posters te zien in abri's in Ridderkerk en Barendrecht. Achterop de bussen in dit gebied wordt een half jaar lang reclame gemaakt. Ook hangen er posters en folders in de bus en worden er regelmatig promotieteams ingezet die infopakketten verspreiden.
 
bron:Connexxion



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: