(Persbericht) Bewegingsdetectie en stereoscopische 3D zorgen voor nieuwe ervaring bij gamen

Maarssen, 14 december 2010 - Dassault Systà¨mes heeft voor Nestlà© een nieuw marketingconcept ontwikkeld. Consumenten krijgen bij aankoop van een doos ontbijtgranen een virtual reality ervaring aangeboden. Rondom de film 'Arthur 3 - The War of the Two Worlds' is een videospel ontwikkeld, dat bewegingen van spelers waar kan nemen en koppelt aan 3D.

Consumenten kunnen uit de doos ontbijtgranen een 3D-bril knippen. De bril is uitgerust met een 'magisch vierkant' met daarop à©à©n van de helden uit de film. Zodra de bril wordt opgezet en de webcam wordt aangezet, kunnen consumenten de game spelen opwww.arthurcourse.com. Doordat bewegingen automatisch worden gedetecteerd, hebben spelers geen toetsenbord, muis of joystick nodig om de game te spelen. Het sturen vindt plaats door het hoofd te bewegen. De snelheid wordt bepaald door het lichaam naar voren of naar achteren te bewegen. Nestlà© heeft verschillende games laten ontwikkelen voor de helden uit de film, dus iedere verpakking biedt weer een nieuwe uitdaging.

Eerste spel voor 3D-tv
Gamers kunnen het spel spelen op een computer, maar ook op een scherm van een 3D-televisie. Hiervoor hoeft slechts de computer met webcam te worden aangesloten op de 3D-televisie.

'De nieuwe generatie consoles en stereoscopische 3D-schermen maakt het voor spelers mogelijk om nieuwe manieren van interactie met virtuele werelden te ontdekken. Het gamen is nu mogelijk door slechts het lichaam voor een 3D-televisie te bewegen, zonder dat een joystick nodig is', zegt Jean-Pierre de Cnijf, directeur van Dassault Systà¨mes in de Benelux. 'Dankzij onze 3D-oplossingen kunnen organisaties op effectieve wijze gebruik maken van een spannende en nieuwe manier om interactie te bewerkstelligen met consumenten.'

Innovatieve marketing
Het nieuwe en creatieve marketinginstrument van Nestlà© maakt deel uit van een contract dat is getekend in juni 2009. Hierin hebben Dassault Systà¨mes en EuropaCorp afspraken gemaakt om op strategisch vlak samen te werken. De lancering van de nieuwe games valt dan ook samen met de Franse premià¨re van 'Arthur 3 - The War of the Two Worlds'. In 2009 heeft Dassault Systà¨mes ook een augmented reality-spel in 3D ontwikkeld voor de release van de film 'Arthur and the Revenge of Maltazard'. De game was geïntegreerd in de verpakkingen van Nestlà©'s ontbijtgranen.

Kijk voor meer informatie over de nieuwe marketingcampagne van Nestlà© en de nieuwe 3D-ervaring op http://www.youtube.com/watch?v=jGdSslAJRwM.

Contact
Co-Workx
Aleksandra Andjelic
Tel: +31 (0)6-24 24 56 79
E-mail: [email protected]
www.co-workx.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular