Nooit eerder in de Nederlandse omroepgeschiedenis heeft de komst van een nieuwe televisiezender zo veel stof doen opwaaien. Sinds John de Mol zijn plan lanceerde, is Talpa vrijwel onafgebroken in het nieuws geweest, zonder dat van invloed was op de kijkcijfers overigens. Naar Talpa kijken naar verhouding zeer weinig mensen.

Mediajournalist Dick Versteeg kreeg als enige buitenstaander toestemming om de opbouw van de zender achter de schermen te volgen. Zijn chronologisch opgebouwde verslag geeft een helder en onthullend beeld vanaf het moment waarop nog geen enkele 'ster' was gecontracteerd en alle programma's nog moesten worden ingevuld.

Ondersteund door openhartige gesprekken met eigenaar/initiatiefnemer John de Mol, zijn staf en gecontracteerde sterren, volgt de auteur de voorbereidingen op de voet. In tien hoofdstukken wordt afgeteld naar het moment waarop de televisiekijker voor het eerst kennismaken met de jongste telg in de vaderlandse omroepgeschiedenis.

Dit boek belicht de onvermijdelijke tegenslagen en stress die de opbouw van een nieuwe televisiezender met zich meebrengen, maar vertelt vooral het verhaal van een door vurig enthousiasme gedreven team, dat concurrerende omroepbazen nog và³à³r de eerste uitzending herhaaldelijk tot wanhoop dreef.

bron:Talpa