Delftse studenten introduceren de nieuwe manier van adverteren



Wat begon met een kopie van de orginele
MillionDollarHomepage begint uit te groeien tot een volledig nieuwe
manier van adverteren. Vandaag plaatst PixelCompany.nl de eerste
advertentie in de NRC.next waar ze met de logo's van hun klanten
laten adverteren in landelijke media.

Het concept van hun site is simpel.
Bedrijven en organisaties kunnen pixels kopen, die linken naar hun
eigen website. Vernieuwend aan het concept is dat ze de logo's van
hun klanten afdrukken in andere media. Zo staan ze vandaag in de
NRC.next en daar gaan ze snel andere landelijke media aan
toevoegen. Zo willen ze van een statisch reclame concept een
vernieuwende manier van adverteren maken. Adverteerders kunnen op
de website voor relatief weinig geld in landelijke media
adverteren.

Nathan Volkers en Paul Everts
constateerden dat het initiatief van Alex Tew, dat wereldwijd tot
veel media aandacht heeft geleid, in Nederland tamelijk onopgemerkt
voorbij is gegaan. "Tew heeft met zijn website
www.milliondollarhomepage.com de wereldpers gehaald. Logisch, want
binnen een maand na de lancering van zijn site had hij al voor meer
dan 8.000 dollar aan pixels verkocht", vertellen Nathan en Paul. De
twee studenten van de TU Delft zijn realistisch genoeg om te weten
dat zo'n enorm succes niet zomaar weer ontstaat. "Tegelijk geloven
we dat dit idee nog veel potentie heeft", stelt Nathan. "Wij hebben
het idee niet domweg gekopiëerd, maar we hebben het nog verder
verbeterd", vult Paul aan.

Dat het idee tot de verbeelding spreekt,
blijkt wel uit het feit dat er al bijna 100.000 pixels verkocht
zijn. InterOrbis, financieel bureau AFB, Sales Agency Comex en
Kadopagina.nl zijn de eersten die pixelruimte hebben ingenomen.
"Natuurlijk is het een beetje een gok", stelt Jim Advocaat van
kadopagina.nl. Maar die pixelruimte is eens iets heel anders dan de
traditionele banner of skyscraper en dat spreekt me wel aan."

bron:Pixelcompany



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: