Douwe Egberts wil internetadvertenties dealer te verbieden



Delft, dinsdag 10 januari 2006 - Douwe Egberts heeft een kort geding aangespannen tegen
Capriole Coffee-Service, een van haar dealers voor de zakelijke markt. De koffiebrander
wil via de rechter voorkomen dat Capriole Coffee-Service het merk Douwe Egberts gebruikt als zoekwoord voor zoekmachineadvertenties (gesponsorde koppelingen) op internet. Ook het gebruik van Douwe Egberts in de tekst van deze advertenties wil de koffiebrander tegenhouden. Hiermee blokkeert Douwe Egberts de internetadvertenties van haar eigen
dealers.

Capriole Coffee-Service verkoopt een breed assortiment koffie en koffieautomaten van diverse A-merken zoals Douwe Egberts, Nescafé, Illy en Max Havelaar. Om meer bezoekers te krijgen voor haar website www.koffieautomaten.nl adverteert de koffieleverancier bij onder andere Google, Ilse, Lycos en MSN met alle merken uit haar assortiment.
"Mijn overgrootvader maakte in 1926 al reclame voor de Douwe Egberts-producten uit ons assortiment", zegt Pascal Ultee, commercieel directeur van Capriole Coffee-Service. "In de afgelopen 80 jaar hebben we met Douwe Egberts geadverteerd in folders, op briefpapier, auto's, etc.. Maar op internet mogen we als dealer niet adverteren van Douwe Egberts. We besteden veel aandacht aan onze website en zijn op internet vaak beter te vinden dan de grote multinationals. Blijkbaar steekt dat bij onze leverancier." Ultee ziet het kort geding met vertrouwen tegemoet. "Als we verliezen betekent het dat je als officieel dealer op internet niet goed kan adverteren met de merken die je verkoopt. Dit zou betekenen dat veel dealers momenteel onrechtmatig handelen. Onze manier van adverteren is namelijk zeer gebruikelijk."
Capriole Coffee-Service is in Nederland en België actief als leverancier van koffie en koffieautomaten voor op het werk. Met merken als Douwe Egberts, Nescafé, Illy en Max Havelaar verzorgt Capriole Coffee-Service bij meer dan 10.000 bedrijven in de Benelux de koffievoorziening.
bron:Capriole Coffee Service
 



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: