Geïntegreerde datakwaliteit van Uniserv voor update.seven



DQ-Connector Real-Time update.seven zorgt voor hogere datakwaliteit voor CRM van update software AG

Pforzheim, 18 mei 2010 - Het belangrijkste onderdeel van een Customer Relationship Management (CRM) -systeem zijn de opgeslagen klantgegevens. De kwaliteit van deze data is een eerste vereiste voor succesvolle acties en projecten op basis van de CRM-oplossing. Vanuit dit perspectief biedt Uniserv GmbH uit Pforzheim de mogelijkheid om functies op het gebied van datakwaliteit voor adresverificatie en verwijdering van doublures te integreren met alle toonaangevende CRM-oplossingen.

Uniserv's producten post en mailRetrieval kunnen nu ook naadloos en eenvoudig - via plug&play - geïntegreerd en geactiveerd worden in de CRM-suite van update software AG, door middel van de DQ-Connector Real-Time update.seven. Met de adresverificatiefunctie post kunnen adreswijzigingen of nieuw ingevoerde postadressen automatisch worden gecontroleerd in de CRM-omgeving van update.seven web, met een bijna wereldwijde dekking. Daarnaast maakt de fouttolerante zoekfunctie mailRetrieval het gemakkelijker om bedrijfs- en persoonlijke gegevens te vinden, evenals eventuele duplicaten. Nog nauwkeurigere identificatie van duplicaten is mogelijk door rekening te houden met de specifieke eisen van bestaande bedrijfsprocessen, bijvoorbeeld door het integreren van bedrijfskritische informatie en een systeem van uitzonderingsregels.

"Onjuiste klantgegevens zorgen voor extra kosten en kunnen verantwoordelijk zijn voor een duidelijk imagoverlies. Duplicaten in verschillende gegevens­bestanden leiden tot een hoge administratieve rompslomp en zijn zeer tijdrovend. Dit is de reden waarom een compleet, 360°-beeld van de klant voor iedere afdeling van een organisatie niet mogelijk is binnen de CRM-omgeving. Vanuit dit oogpunt heeft Uniserv de DQ-connector voor CRM-oplossingen ontwikkeld, om de datakwaliteit te verhogen: Het is eenvoudig en snel geactiveerd, helpt bedrijven kosten te besparen, geeft hen in één oogopslag een beeld van hun klanten en maakt een succesvolle implementatie van CRM mogelijk", zegt Roland Pfeiffer, CEO van Uniserv.

Uniserv's DQ-Connector voor datakwaliteit in CRM-applicaties biedt verder de volgende voordelen:

•Als de data correct zijn, zullen ook de business intelligence en analyseprocessen betrouwbaarder zijn.
•De kracht en de efficiency van direct marketing worden verhoogd omdat contactgegevens correct zijn vanaf de eerste invoer.
•Bespaart kosten op CRM doordat gegevens automatisch ingevoegd en gecorrigeerd worden.
•Snellere klantondersteuning dankzij de betere, betrouwbare zoekmethode en het voorkomen van duplicaten.
•Volledige integratie binnen update.seven zorgt voor aanzienlijk lagere kosten voor training van gebruikers en snellere acceptatie door gebruikers.
•CRM-projectdoorlooptijden verbeteren drastisch wat een kortere ´time-to-market' oplevert.
•Geavanceerdere segmentering van de klanten verbetert prognoses

Over Uniserv
Uniserv GmbH is een toonaangevende Europese aanbieder van Data Quality Solutions: internationaal inzetbare software en services voor de kwaliteitsbewaking van klantgegevens bij Business Intelligence, CRM, Data Warehousing, eBusiness en Direct en Database Marketing. Met wereldwijd meer dan 3.300 installaties ondersteunt Uniserv 850 tevreden klanten bij het optimaliseren van de Single View of Customer in hun klantendatabase. Uniserv is opgenomen in Gartner's Magic Quadrant for Data Quality Tools 2009.

Uniserv, opgericht in 1969, telt ruim 110 medewerkers. Vanuit het hoofdkantoor in Pforzheim en de vestiging in Parijs bedienen zij gerenommeerde klanten uit uiteenlopende branches, zoals ADAC, Allianz, BMW, Bertelsmann, Commerzbank, DBV Winterthur, Deutsche Bank, Deutsche Börse Group, France Telecom, Greenpeace, GEZ, Heineken, Johnson & Johnson, Nestlé, Otto, Payback, PSA Peugeot Citroën, T-Mobile, Time Life en Union Investment. Voor meer informatie: www.uniserv.com/nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de onderstaande contactpersoon:

The Communication Force
Caroline Breure
Tel. +31 (0)23 - 5656850
carolineb@communicationforce.com



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: