Gratis bellen. Doorzichtige marketingtruc of doordacht model?



Putten - Anno 2005 kunt u er niet meer omheen. Aanbieders die vaste
telefonie tegen scherpe prijzen aanbieden. Een gezonde situatie, omdat
de markt hiermee scherp wordt gehouden en de consument profiteert van
gezonde concurrentie met interessante prijsmodellen. Steeds vaker wordt
ook ´gratis telefoneren' aangeboden. Een aanbod dat aantrekkelijk
klinkt, maar onmiddellijk de vraag oproept in hoeverre dit een
realistisch aanbod is dat wordt waargemaakt. Want waaruit halen de
aanbieders met een gratis dienstverlening hun inkomsten? Zitten er geen
addertjes onder het gras? En hoe staat het met de kwaliteit?

Met gratis bellen wordt wel degelijk verdiend. Creatieve modellen
zorgen ervoor dat er toch inkomsten worden gegenereerd. Zo belt u
bijvoorbeeld kosteloos naar vaste nummers, maar betaalt u een hoger
bedrag voor het bellen naar mobiele nummers. De marges die met deze
constructie worden gemaakt, zorgen dat het voor aanbieders
aantrekkelijk blijft om ´gratis bellen' aan te bieden. Of volledig
gratis bellen mogelijk is? Nee. Toch wordt het aangeboden. Aan u als
consument de schone taak om alert en nuchter te blijven. Bekijk de
aanbiedingen, onderzoek de voorwaarden, neem de kleine lettertjes door,
blijf realistisch en weet wat u kunt verwachten. Uiteindelijk
constateert u dat gratis bellen niet bestaat en de bedrijven inderdaad
niet zomaar ´geld weggeven' aldus Roy de Feber namens Telecomsite.nl



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: