Hans Anders haalt banden met myBrand aan



(Persbericht) Retailketen prolongeert partnerschap met SAP-dienstverlener

Geertruidenberg, 4 oktober 2010 - Hans Anders Retail Group, marktleider in de Nederlandse optiekbranche, heeft het uit 2008 daterende contract met SAP-dienstverlener myBrand vroegtijdig opengebroken en per 15 juli 2010 substantieel uitgebreid en met acht jaar verlengd. myBrand verleent onder meer SAP Functioneel en Technisch Support-, SAP on Demand- en SAP Process Integration (PI)-services aan de retailketen.

Hans Anders werkt sinds 2001 met SAP. De organisatie gebruikt het pakket voor alle logistieke, financiële en HRM-processen op het hoofdkantoor in Gorinchem in de winkels draait SAP niet. De samenwerking met myBrand dateert van voorjaar 2008. Hans Anders was op zoek naar een SAP-dienstverlener die een betere prijs-kwaliteitverhouding bood dan de bestaande partner. De SAP on Demand-service van myBrand bleek dé oplossing. De retailketen hoefde voortaan alleen nog maar te betalen voor de capaciteit die zij afnam en bovendien niet meer zelf te investeren in hardware. En ook de performance snelheid, stabiliteit en beschikbaarheid was beter dan voorheen, met de verouderde eigen server.

Behalve SAP on Demand leverde myBrand Hans Anders ook SAP Functioneel en Technisch Support en SAP PI Management. Daarnaast voerde de SAP-dienstverlener diverse projecten uit, zoals de upgrade van SAP 4.6C naar SAP ECC 6.0, de inrichting van SAP voor Hans Anders Frankrijk (waarbij de administratieve processen aangepast werden aan de Franse belastingwetgeving), verbeteringen in de integratie met het nieuwe winkelautomatiseringspakket Focus (inclusief de aanleg van interfaces voor boekingen, bestellingen en goederenbewegingen) en de optimalisatie van de Material & Resource Planning-functionaliteit voor het logistieke magazijnproces.

Mede op grond van deze succesvolle projecten besloot Hans Anders ook het project ter vervanging van het huidige, nogal instabiele middlewaresysteem Mercator door het robuustere SAP PI aan myBrand te gunnen; dit systeem vormt de link tussen de SAP-omgeving en de winkelautomatiseringsomgeving. Hetzelfde gold voor de implementatie van de SAP Enterprise Portal ten behoeve van SAP ESS (Employee Self Service) en MSS (Manager Self Service): een functionaliteit die medewerkers en managers die toegang hebben tot het SAP HCM (Human Capital Management)-systeem van Hans Anders in staat stelt om, al dan niet op afstand, hun adresgegevens te wijzigen, vrije dagen aan te vragen c.q. goed te keuren en andere personeelszaken te regelen.

Deze twee ingrijpende, bedrijfskritische projecten de implementatie van enerzijds SAP PI en anderzijds de SAP Enterprise Portal, inclusief SAP ESS/MSS betekenden een forse uitbreiding van de bestaande SAP on Demand- en SAP PI-dienstverlening. Voor Hans Anders én myBrand aanleiding om het oude contract open te breken en met maar liefst acht jaar te verlengen, op voor beide partijen aantrekkelijke voorwaarden.

“Als retailer vinden wij het belangrijk om professionele diensten af te nemen tegen een redelijke prijs. myBrand biedt die mogelijkheid,” zegt Michiel Hollander, IT Manager bij Hans Anders Retail Groep. “Maar ook aan partnerschap hechten wij veel belang. myBrand is de afgelopen jaren een betrouwbare partner gebleken: een partij die continu meedenkt en ons welzijn in de gaten houdt. Bovendien passen de bedrijven qua cultuur goed bij elkaar: rechttoe-rechtaan, niet bureaucratisch, pragmatisch, korte lijnen, open en gedreven. Kortom: een prima match.”

“Wij bieden Hans Anders een complete dienstverlening waarin pro-actief meedenken over verbeteringen wordt vertaald in SAP-projecten die naadloos overgaan in SAP Functioneel Support. Dit proces wordt gefaciliteerd door de diepgaande kennis die wij hebben opgedaan van de cultuur, bedrijfsvoering en SAP-omgeving van Hans Anders en de senioriteit van onze consultants,” aldus Rembrandt de Vries, Relatie Manager bij myBrand. “Onze geïntegreerde dienstverlening levert meetbaar rendement op, in de vorm van een efficiëntere wijze van werken en een steeds betere TCO. Kosten en beleving van de dienstverlening zijn hierdoor goed in balans. Dit heeft geresulteerd in een achtjarige overeenkomst waarin de al bestaande relatie wordt verankerd voor de lange termijn.”

Over Hans Anders Retail Group
De Hans Anders Opticiens zijn een begrip in Nederland. Eén op de drie brildragers koopt zijn bril bij Hans. In 1982 opende Hans Anders zijn eerste winkel in Rotterdam. Dertig jaar later is Hans Anders met ruim 250 vestigingen uitgegroeid tot de grootste opticien van Nederland. In België heeft Hans Anders inmiddels ruim 80 winkels en in Frankrijk zijn er al 50 winkels geopend.

In 1999 is het assortiment van Hans Anders uitgebreid met hoortoestellen. De filosofie hierachter is hetzelfde als bij de brillen: Hans biedt producten aan van goede kwaliteit voor een aantrekkelijke prijs en dat alles met een 100% tevredenheidgarantie.

Meer informatie over Hans Anders Retail Group vindt u op: www.hansanders.nl

Over myBrand
myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, support en exploitatie. De integrale SAP-dienstverlener combineert een brede kennis van zaken met een pragmatische aanpak en veel ervaring en richt zich vooral op de corporate midmarket. myBrand is opgericht in 2004 en heeft vestigingen in Geertruidenberg en Oegstgeest. Er werken ongeveer 150 mensen.

Bekende namen in het klantenbestand van myBrand zijn onder andere: Koninklijke BAM, Bruna, Compass Group, DOMO Polypropylene, De Hans Anders Retail Group, Koninklijke Gazelle, Kawasaki, Stork, Talis en Visscher Caravelle.

Meer informatie over myBrand vindt u op www.mybrand.nl

Contactpersonen voor de pers:

myBrand
Seger Theuns
Tel. +31 (0)162 571 535
seger.theuns@mybrand.nl

The Communication Force
Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 56 56 850
nandab@communicationforce.com



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: