Het ware verhaal achter DTP



Persbericht

Een pakkende tekst komt het best tot zijn recht in een mooie omgeving, net als een goed gerecht beter smaakt as het bord mooi is opgemaakt.

Voor een sterke uitstraling en het visueel overbrengen van een organisatie, boodschap of gevoel, is DTP van groot belang. De afwegingen in gebruik van kleur, lettertype en opmaak zorgen ervoor dat een tekst specifiek in de richting van een doelgroep kan worden aangeboden. Sterker nog, je kunt er met een DTP´er die zijn vak verstaat ook voor zorgen dat je geen tijd verliest met mensen die niet tot je doelgroep behoren.

Lezen om niet gelezen te worden. Het is de kunst van een ontwerper om te zorgen dat het direct duidelijk is voor wie een bericht bedoeld is. Door de toepassing van DTP technieken en het op de juiste manier plaatsen van teksten, trek je de aandacht van de lezer naar de plek die jij van belang acht. Hierdoor zorg je voor herkenning bij de beoogde doelgroep en voorkom je irritatie bij de mensen voor wie je boodschap niet bedoeld is.

De keuze van een doelgroep bepaalt voor een deel de keuzes van een DTP´er. Het is de taak om te zorgen dat het volledige plaatje klopt. Het beoordelen van de teksten, het zorgen voor het juiste format, controle op huisstijl en de begeleiding tijdens het drukproces. Werk op het gebied van Desktop Publishing kent voortdurend nieuwe uitdagingen en vraagt om nieuwe inzichten en creativiteit. Niet alleen is het dodelijk om in herhaling te vallen, je wil ook voor iedere specifieke opdracht het beste resultaat geven.

Kortom, je wordt beter gelezen als je gebruik maakt van een vakkundige DTP´er.

Bron: EMEA Persberichten Publicatie Platform



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: