MijnSpecialist.nl heeft een enquàªte verricht onder 200 van haar
medische vragenstellers. Dertig procent (30%) van de respondenten geeft
aan dat huisarts of specialist bezoek overbodig is geworden na
beantwoording van de medische vraag.
 
 
Prof. Dr. Georg Hennemann, de directeur van de site, stelt: 'Het
resultaat wijst er op dat medisch consult via internet kosten bespaart.
Niet alleen door minder doktersbezoek en aanverwante kosten, maar ook
wordt het 'economisch' tijdsverlies van de patiënt bespaard. Bovendien
zou verminderd dokter bezoek, tijd vrij moeten maken voor die patiënten
die wel naar de huisarts of specialist moeten'.  
 
De uitkomst van de enquàªte geeft ook aan dat tachtig procent (80%) van
de respondenten tevreden is met het verkregen antwoord. Bij ruim
veertig procent (40%) van de respondenten zijn de problemen verminderd
of verdwenen zonder verder een bezoek aan een arts te brengen.  
 
Alle reden om gezondheidszorg via internet te stimuleren, echter,'daar
wringt de schoen' volgens Prof Hennemann, 'De regulering van e-Health,
waar onder de vergoeding, worden door de overheid in te geringe mate
gestimuleerd en ondersteund. Hierdoor komt de ontwikkeling te langzaam
op gang. Ons onderzoek toont juist de kracht aan van het medium
internet voor de gezondheidszorg. Hopelijk zijn de hier genoemde
gegevens voor de beleidsmakers reden om grote vaart te zetten achter de
ontwikkeling van e-Health in Nederland'.  

Bron: MijnSpecialist.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular