Jongen naar ziekenhuis met ernstige koolmonoxidevergiftiging



Op zondag 20 februari omstreeks 15.00 uur werd bij de politie een
onwelwording gemeld van een 16-jarige jongen in een woning aan de
Preangerstraat in Enschede. De jongen was onder de douche gegaan en had
de deur afgesloten. Zijn ouders, die in de woonkamer zaten, merkten dat
er water door het plafond van de keuken lekte.

Zij moesten een ruitje van de badkamerdeur inslaan en troffen hun zoon
buiten bewustzijn aan. De jongen werd met spoed naar het ziekenhuis
overgebracht. Daar bleek na onderzoek dat hij een maximale
koolmonoxidevergiftiging had opgelopen. Zijn toestand is ernstig. De
andere gezinsleden werden eveneens onderzocht, maar zij bleken niet
veel te hebben opgelopen.

Uit het daarna ingestelde onderzoek in de woning bleek dat de geiser
verkeerd gemonteerd was. De geiser was nog maar kort geleden in de
badkamer gemonteerd. De afvoergassen kwamen uit in de badkamer, terwijl
een heel klein raampje voor ventilatie zorgde. De technische recherche
van de politie stelt nog een nader onderzoek in.

Bron: Politie Twente



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: