Keuken uitgebrand in Westervoort



Dinsdagmorgen 18 april net voor twaalf uur brak er brand uit in de keuken van een woning aan de Vos de Waelstraat in Westervoort. De Arnhemse Brandweer had de brand vijf minuten na aankomst, door een snelle inzet met hoogdrukstralen onder controle en geblust. De in het huis aanwezige moeder bracht eerst haar dochtertje, die in de keuken was, buiten in veiligheid. Zij ging daarna terug het huis in om haar  paar maanden oude baby, die boven lag te slapen in veiligheid te brengen, ook de hond bracht zij in veiligheid. De brand in de keuken was zo hevig dat deze geheel uitbrandde. Het tweeënhalf jarige dochtertje die alleen in de keuken was, had de elektrische kookplaat aangedraaid. Op de kookplaat lagen keukenspullen, die door de hoge temperatuur ontbrandde.
De keuken brandde geheel uit, de overige ruimten in de woning liepen veel rook- en waterschade op. De schade wordt in eerste instantie geraamd op 70.000,- Euro. De Brandweer was ter plaatse met een blusvoertuig en een ladderwagen. De stichting Salvage is ingeschakeld om de bewoners bij te staan bij het schoonmaken en het wind- en waterdicht maken van het pand. Mede door het kordate optreden van de moeder zijn er geen slachtoffers gevallen.
bron:Hulpverlening Gelderland Midden



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: