KLM en bol.com in de race voor prestigieuze E-mailmarketing Award



E-Village-partners van het eerste uur genomineerd voor EMMA

E-Village partners Close Contact en bol.com zijn genomineerd voor de E-mailmarketing Award 2009, Close Contact met een case voor zijn klant KLM. Op 10 september zal de jury bekend maken welke van de genomineerde campagnes goud, zilver en brons winnen. De derde genomineerde case is van de Koninklijke Landmacht.

Bol.com wordt bekroond voor ´De Wereld van bol.com´. Close Contact krijgt de prijs voor de case ´KLM BlueBiz lifecycle, van e-mail contacten naar waardevolle relaties´. Beide campagnes maken intensief gebruik van de e-mailmarketing applicaties van E-Village.

Volgens de jury was de kwaliteit van de cases dit jaar bijzonder hoog. â€Å“E-mail wordt in deze mindere economische tijd steeds meer en steeds professioneler ingezet. In de cases zien we dat het kanaal met regelmaat als alternatief voor Direct Marketing en telemarketing wordt ingezet, zegt juryvoorzitter Marc Borgers.

Succes
Het is niet voor het eerst dat gebruikers van E-Village software in de prijzen vallen bij de E-Mailmarketing Awards: bol.com won al tweemaal en ook Transavia en Robeco vielen in voorgaande jaren in de prijzen.

De jury beoordeelt de cases op zaken als effectiviteit (de relatie tussen budget en respons), creativiteit, inzet van middelen en functionaliteit. Ook wordt gekeken naar innovatieve elementen, de inpassing in het totale communicatiebeleid en de opbouw van de database. Bij dat laatste is vooral de opt-in van de ontvanger een strenge eis.
De jury bestond dit jaar uit Marc Borgers (voorzitter van EMMA-nl), Beer Flik (Dynamic Zone), Peter Joziasse (AVRO), Paul Petermeijer (BBP) en Michel Schaeffer (bol.com).

De uitreiking van de gouden, zilveren en bronzen EMMA is op 10 september, tijdens de 8e Nationale E-mailmarketing Conferentie in Utrecht.

Over E-Village
E-Village ontwikkelt en levert on-demand marketingapplicaties die marketeers in staat stellen meer klantinzicht en klantkennis te vergaren en zo eCRM- en (online) marketingactiviteiten te optimaliseren. E-Village maakt zich sterk om op het juiste moment, aan de juiste persoon en via het meest geschikte kanaal, de juiste boodschap (content) te verzenden. Daarmee is E-Village een waardevolle partner voor het kostenefficiënt verhogen van klantloyaliteit en omzetkansen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Meer informatie over het bovenstaande wordt u graag verstrekt door Rogier van der Veen van E-Village die telefonisch via 030 698 16 93 bereikbaar is.

Zeist, 20 juli 2009



, ,

Comments are closed.
%d bloggers liken dit: