Op zondag 1 januari 2006 ging de gloednieuwe profielensite Xseno.nl online (www.xseno.nl). De doelgroep voor deze website is 13 t/m 21 jaar. In 2 maanden tijd heeft de website een explosieve groei gehad in het aantal nieuwe leden. Op dit moment telt Xseno.nl al meer dan 70.000 profielen!!!! En zijn er al meer dan 2 miljoen pageviews per maand!! Dit grote succes is mede te danken aan de jonge en hippe uitstraling, maar natuurlijk ook de ondersteuning van media.
Wanneer er inhoudelijk naar de website wordt gekeken is er een virtuele ruimte gecreëerd waarin de jongeren zich kunnen vermaken terwijl ze thuis zijn. De boodschap die www.xseno.nl naar hun leden toebrengt is  “Show yourself to others!”, oftewel jezelf laten zien aan leeftijdsgenoten over hoe mooi, hoe fashionable of hoe populair je bent.   

Wanneer mensen zich aanmelden op Xseno.nl dan beschikken deze per direct over een eigen “space”. Dit is je eigen profiel op je eigen stukje website. De profielpagina bevat meerdere pagina’s waarbij de persoonlijke kenmerken van de gebruikers met anderen gedeeld worden, zoals:
• Persoonlijke informatie (Wie ben ik?)
• Fotoalbum
• Weblog
• Berichten inbox
Kortom, de gebruikers communiceren met elkaar door wederzijds berichten te sturen, door zo veel mogelijk Blings (punten) te geven en te ontvangen waarbij zij kans maken op fantastische maandelijkse prijzen, te chatten op de openbare chatbox, te discussiëren op het forum en hun belevingen op te schrijven in de persoonlijke weblog. 
Er kan dus geconcludeerd worden dat er gemeenschappelijke interesses en hobby’s gedeeld worden, wat het gevolg kan hebben dat er “virtuele vrienden” ontstaan.

bron:Xseno

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular