Lekkerland benoemt Nederlander Johan Pardoel tot directeur voor Duitsland



Na de opbouw van de Europese organisatie, realiseert de Lekkerland GmbH & Co. KG, Frechen (Duitsland), nu een duidelijke scheiding tussen de internationale leiding en de onderneming in Duitsland. Christian Berner, tot op heden in combinatie van ambten tevens verantwoordelijk voor het bedrijf in Duitsland, zal zich als Chief Executive Officer voortaan concentreren op het managen van het gehele Europese concern.

Met ingang van 1 september 2005 wordt Johan Pardoel (42) benoemd tot directeur van de onderneming in Duitsland. Binnen de internationale Lekkerland groep neemt hij de functie van Executive Vice President waar.

Na beëindiging van zijn studie bedrijfseconometrie startte Johan Pardoel zijn carrière in 1988 bij de Nederlandse Philips-groep, waar hij aanvankelijk in verantwoordelijke posities op logistiek gebied actief was. Na zijn overstap naar de financiële sector coördineerde hij bij Philips het Business Planning-proces van een productgroep en werkte hij later als Internal Auditor.

De in Nederland geboren Johan Pardoel vertrok in 1993 naar de ALDI-Nord-groep in Essen, waar hij als assistent van de raad van beheer werkzaam was, om in 1995 tot directeur van een regionaal ALDI-bedrijf in de nieuwe deelstaten te worden benoemd. In 2000 werd Johan Pardoel aangesteld als co-managing director van de Franse ALDI-holding company waar hij de verantwoordelijheid voor de Franse ALDI-activiteiten op zich nam.

Beknopt portret Lekkerland Duitsland
Lekkerland levert in Duitsland aan 62.000 pompstation-shops, kiosken, convenience-stores, fastfood-ketens, tabakwinkels, drankzaken, warenhuizen, levensmiddelenbedrijven, bakkerijen en kantines een compleet assortiment dat bestaat uit snoepgoed, drank, snacks, convenience-assortimenten, ijs, diepvriesproducten, verse producten, tabaksartikelen, telefoonkaarten en non-food. De onderneming behaalde in 2004 een omzet van 5.4 miljoen Euro en heeft 4.300 medewerkers.

Beknopt portret Lekkerland
Lekkerland levert in negen Europese landen aan 116.000 pompstation-shops, kiosken, convenience-stores, fastfood-ketens, tabakwinkels, drankzaken, warenhuizen, levensmiddelenbedrijven, bakkerijen en kantines een compleet assortiment dat bestaat uit snoepgoed, drank, snacks, convenience-assortimenten, ijs, diepvriesproducten, verse producten, tabaksartikelen, telefoonkaarten en non-food. De onderneming behaalde in 2004 een omzet van 8.351 miljoen Euro en heeft 6.500 medewerkers.

bron:Lekkerland



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: