In een tijd waarin Talpa de massa probeert te vermaken met een spermashow, probeert LLiNK het grote publiek te inspireren tot idealisme. Om LLiNK onder de aandacht te brengen, is deze week gestart met een reclamecampagne die LLiNK introduceert als de kleinste omroep met de grootste idealen. De campagne is gemaakt door het Amsterdamse reclamebureau FreshMilk. Het motto van de campagne is 'Zonder dromen geen droomwereld'. Het laat zien waar LLiNK en haar leden voor vechten: wereldverbetering op grote en kleine schaal.

En dat begint bij het hebben van idealen. Hoe bizar die ook mogen lijken. Zo is in een van de spots een pizzabestelservice in Afrika te zien; een symbool voor een welvarender Afrika zonder armoede en hongersnood.

Vanaf september zal LLiNK als nieuwe publieke omroep programma's uitzenden op radio en tv met als uitgangspunt wereldverbetering anno 2005. Dit betekent geen belerende maar vooral leuke en humoristische programma's. LLiNK is hiermee weer een recent bewijs dat idealisme niet langer een geitenwollensokken aangelegenheid is maar voor een breed publiek toegankelijk wordt gemaakt. Kijk naar Bono, Michael Moore's Fahrenheit 9/11 en Geldof's Live Aid. Zij laten stuk voor stuk zien dat idealisme ook cool en entertainend kan zijn.

Een van de eerste programma's die LLiNK zal gaan uitzenden is Mr Kahoona  Positive Happiness Show; een programma met allerlei praktische (en soms absurde) oplossingen voor maatschappelijke issues. Ook wordt gestart met De Milieuridders een vrolijk en luchtig programma gepresenteerd door Rob Muntz. Een vast item in het programma is de zogenaamde kliklijn waar een ieder grote en kleine milieudelicten kan doorgeven. Leuk detail, de lijn staat nu al rood gloeiend. Mr Kohoona zal vanaf 22 september en De Milieuridders vanaf 7 oktober te zien zijn op Nederland 3.

bron:LLink