Bijna alle bedrijven hebben tegenwoordig een website. “Daar kom je niet omheen” is vaak de reden. Vervolgens laten ze een website maken door iemand die ze kennen en die als hobby websites bouwen heeft. Of nog erger ze doen het zelf wel, met bijvoorbeeld een kant-en-klaar zelf bouw pakket. Vervolgens hebben ze een website die er soms nog best leuk uitziet ook en dan hebben ze het voor elkaar, denken ze.

Hun geld hadden ze echter net zo goed letterlijk in de zee kunnen gooien. Zonder kennis van Internet Marketing heeft een website namelijk echt geen zin. Een website die rondzweeft tussen de miljoenen andere website heeft geen enkel nut. Pas als een website boven komt drijven in deze zee begint het interessant te worden. Zorgen dus dat de website gevonden wordt. Daarnaast spelen het uiterlijk, de opbouw en de navigatie van de website een zeer grote rol. Met de juiste marketing aanpak kan een website veel geld opleveren, een belangrijk onderdeel worden van de bedrijfsvoering en een echte omzet generator zijn. Dat dit meer investering vraagt dan een handig neefje of een zelfbouw pakket mag duidelijk zijn. Maar deze investering in tijd en geld verdient zichzelf ruimschoots terug. Ondernemers moeten zichzelf eens afvragen wat ze liever hebben, een website van 500 euro die verder niks doet of een website van 5000 euro die 60.000 euro of meer per jaar opbrengt. Het mooie van Internet technologie is dat de opbrengsten vanuit de website zeer goed meetbaar zijn, veel beter dan met welk ander medium ook. Het is duidelijk dat de kennis van de enorme mogelijkheden op Internet gebied bij de Nederlandse ondernemer nog erg laag ligt. Dit maakt dat het MKB nog veel te weinig investeert in professionele Internet oplossingen. Voor de ondernemer met durf en visie ligt er echter nog een gigantisch gebied van mogelijkheden en kansen.

 

bron:Internet Consultant www.mkbwsiwebwinst.nl