Nederlandse mode verovert Parijs



De Dutch Fashion Foundation presenteert de
komende week, als afsluitend onderdeel van de internationale Dutch
Touch campagne, vier vooraanstaande Nederlandse modetalenten op de
Prêt A Porter Paris(r) fashion universe Atmosphere. Naast de
catwalk shows van Jan Taminiau, Mada van Gaans, Joline Jolink en
Angelos Bratis zullen deze talenten tevens met hun collectie
vertegenwoordigd zijn op de Atmosphere Prêt a Porter beurs.
De shows worden op 1 en 3 februari gehouden en de beurs duurt van 1
tot en met 4 februari 2007.

Tijdens deze Dutch Touch Parijs zal Jan
Taminiau zijn collectie tonen direct na hij deze in Antwerpen op de
A Fashion Week heeft gepresenteerd. Mada van Gaans, Joline Jolink
en Angelos Bratis hebben vorige week hun collecties in Amsterdam
getoond tijdens de Prelude van de Dutch Fashion Foundation, een
smaakvol en exclusief voorprogramma op Amsterdam Fashion Week.
Joline Jolink presenteert simultaan haar nieuwe collectie zowel in
Parijs als in New York.

De Dutch Touch campagne presenteert sinds
2001 de veelzijdigheid van Nederlands modeontwerp in
modehoofdsteden zoals Rome, Parijs en New York. Dit om deze
internationale mode-markten kennis te laten maken met Nederlandse
mode, ditmaal niet alleen als culturele representatievorm maar ook
als exportproduct.

Dutch Touch biedt een platform voor
internationale clusterpresentatie van Nederlandse modetalenten die
op het punt staan door te breken. Daarnaast stelt zij zich tot doel
om een impuls te geven aan structurele samenwerkingsverbanden
tussen Nederlandse mode talenten en talenten uit aanverwante
disciplines. Tevens beoogt zij samenwerkingsverbanden te smeden met
publieke en private partners uit de internationale mode scene.

Dutch Touch is geïnitieerd door de
Dutch Fashion Foundation in nauw verband met de ontwerpers,
artiesten en lokale partners in Parijs en New York. De campagne
wordt mede mogelijk gemaakt dankzij de ondersteuning van HGIS
(Homogene Groep International Samenwerking van de ministeries van
OC&W en BZ).

De Dutch Touch campagne heeft inmiddels
wereldwijd veel belangstelling gekregen met als resultaat dat de
uitnodigingen uit alle windstreken voor het showen van de
Nederlandse ontwerpers op verschillende podia over de wereld
binnenkomen. De stap richting de verdere ontwikkeling van
Nederlandse Couture en Prêt a Porter als exportproduct wordt
hiermee bekrachtigd.

bron:Dutch fashion foundation



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: