Het ongeval met een vliegtuig van de Turkse chartermaatschappij Onur Air op de luchthaven Groningen Airport Eelde op 17 juni 2003 werd veroorzaakt doordat de bemanning een waarschuwingssignaal negeerde. Dit is een van de conclusies in het vandaag verschenen rapport over dit ongeval van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, onder voorzitterschap van prof. mr. Pieter van Vollenhoven. Uit het onderzoek blijkt dat de bemanning bij de start een akoestisch alarmsignaal heeft genegeerd. Toen de piloten merkten dat voor het opstijgen teveel stuurkracht nodig was, hebben ze de start afgebroken en is het vliegtuig van de baan afgereden. Naast het negeren van het signaal is gebleken dat ook beladingaspecten een rol hebben gespeeld bij dit ongeval.
Bekijk ook deze populaire persberichten
Trending
- Gemeenten willen uitgroeien tot het overheidsloket voor burgers
- Teleperformance benoemt Norbert van Liemt tot Regional Director Centraal Europa
- Opname psychiatrische inrichting verdachte moord GGnet
- www.besopure.nl: 100% natuurlijke haar- & huidverzorging, make-up en meer…
- Winschoten: man aangehouden voor overlast
Popular
- Guus Meeuwis’ Groots Overzee concert dit jaar op Texel
- Gratis online meting organisatiecultuur
- Tas ballonnen achtergelaten op Den Haag CS, verdachte geeft zichzelf aan
- ATN Arab IPTV box: meer dan Arabische 500 TV zenders in HD-ready kwaliteit zonder schotel!
- Digital Yuan wordt beschouwd als “Hoogste Potentiële Opbrengst” Investering