Nieuwe gebruikers onderstrepen succes Clang



Onlangs slaagde E-Village erin om vier grote namen te koppelen aan haar online e-mailmarketing applicatie Clang. Twee financiële instellingen, een bedrijf in outdoor-schoeisel en een gemeente kozen voor het gebruiksgemak en de vele opties voor het opzetten van e-mailmarketing campagnes in Clang en de professionele ondersteuning van E-Village.

Hoewel de vier organisaties uiteenlopende motieven hebben om voor Clang te kiezen, zijn er wel gemeenschappelijke redenen aan te wijzen. In alle gevallen staat de eenvoud van bediening van de applicatie voorop. Marc Wille, Channel Manager van de online financiële dienstverlener MoneYou, zegt: “Clang stelt ons in staat complexe e-mailcampagnes op een eenvoudige wijze op te zetten en uit te voeren.”
“E-Village heeft met Clang een zeer uitgebreide applicatie, die we zelf eenvoudig kunnen bedienen en op elk gewenst moment kunnen inzetten,” zegt Michiel van Straalen, Adviseur Nieuwe Media bij de gemeente Deventer.
Bij de keuze speelde de ondersteuning van E-Village een rol. “E-Village denkt mee met het uitrollen van onze online marketingplannen, de lijnen zijn kort en het directe contact vind ik erg prettig,” zegt Barry Schmits, marketing manager van outdoor-schoenenleverancier Teva. En Director Market Manager Patrick Flerackers van financiële instelling Allianz Nederland zegt: “Ik heb erg goede ervaringen met de professionele houding en ondersteuning die E-Village biedt.”

Gebruiksgemak
MoneYou is een online financiële dienstverlener en aanbieder van hypotheekproducten en bemiddelaar van spaar-, leen- en verzekeringsproducten. Met Clang gaat MoneYou e-mail-marketing campagnes uitvoeren, zodat het bedrijf duidelijke producten op eenvoudige wijze kan aanbieden. MoneYou vindt het belangrijk dat de klant zelf zijn financiële zaken op eenvoudige wijze online kan regelen. Het productaanbod wordt daarbij overzichtelijk gehouden door het aantal varianten van de diverse financiële diensten te beperken. MoneYou koos Clang onder meer vanwege het gebruiksgemak en gaat van start met een welkomstprogramma.

Teva, onderdeel van Deckers Outdoor Corporation, gaat samen met E-Village het gebruik van online marketing professionaliseren. Dit jaar wil het bedrijf starten met het vergroten en verrijken van de database. Teva heeft specifiek voor Clang gekozen om gesegmenteerd te kunnen mailen. Er wordt onderscheid gemaakt tussen bijvoorbeeld vrouwen, mannen, kinderen en interesses. Teva gaat van start met een nieuwsbrief: de ontvangers worden uitgenodigd deel te nemen aan een online game, waarin zij kunnen strijden voor een totaal verzorgde reis naar de Teva Mountain Games in Vail, Colorado USA.

Professionaliseren
De gemeente Deventer gaat met Clang de informatievoorziening voor bewoners, bedrijven en medewerkers verder uitbreiden en het e-mailkanaal verder professionaliseren. Daarvoor wordt een wekelijkse e-mailnieuwsbrief ingezet. Hiermee wordt de burger op de hoogte gehouden van nieuws van de gemeente: gemeentelijke plannen, bekendmakingen, achtergrondartikelen, evenementen en andere relevante zaken. Ook de eigen medewerkers ontvangen een wekelijkse e-mailnieuwsbrief, met alleen intern nieuws. Alle afdelingen krijgen de ruimte om hun interne nieuws te delen.

Clang gaat Allianz Nederland, onderdeel van de Allianz Group, helpen zijn klanten en prospects te voorzien van digitale informatie. Eerst wordt een pilot gestart, een kleine campagne rondom Formule 1. Allianz is al jaren een van de hoofdsponsors van de F1 Association. Voor de Nederlandse markt is nu www.allianzf1.nl ontwikkeld. Doel is om via deze website met Formule 1-geïnteresseerden in contact te komen. Deelnemers die de snelste race rijden, maken kans op mooie prijzen. Ook geeft de site alle actuele informatie over de Formule 1 en zijn er unieke beelden van de verschillende racecircuits te zien.

E-Village is blij met de uitbreiding van het klantportfolio. “Dit toont aan dat er in vrijwel alle branches een professionaliseringsslag op het gebied van e-mailmarketing wordt gemaakt,” zegt Robert Rebergen, managing partner van E-Village. “We zien dit bijvoorbeeld in de retail, financiële dienstverlening en bij gemeenten, zoals deze nieuwe namen aantonen.”

Over E-Village en Clang
Clang is een webbased marketingapplicatie (Software as a Service) die organisaties meer klantinzicht biedt en hen in staat stelt via diverse digitale kanalen, in theorie tot op 1-op-1 niveau, zeer gericht te communiceren. E-Village ontwikkelt en levert on-demand marketingapplicaties die op het juiste moment, aan de juiste persoon en via het meest geschikte kanaal, de juiste boodschap (content) kunnen verzenden.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Voor meer informatie: Rogier van der Veen van E-Village, telefoon 030 - 698 16 93.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: