Nieuwe gedragscode voor onafhankelijke autobedrijven



Op de nieuwe website www.mijnautobedrijf.nl beloven 3300 onafhankelijke bij de BOVAG afdeling Auto Bedrijven Associatie (ABA) aangesloten autobedrijven wat de automobilist van hen mag verwachten. Op maar liefst twintig verschillende criteria kan de automobilist nu 'zijn' autobedrijf, bij hem in de buurt, selecteren. De alternatieve leveranciers van nieuwe- en gebruikte auto's, onderhoud, onderdelen en garantie, zoals het automerk dat voorschrijft, maar dan voor een redelijke prijs, zijn op deze wijze op de site te vinden. Vandaag is de website officieel opengesteld. 

De bedrijven kunnen nu veel meer dan vroeger aanbieden omdat de Europese Commissie heeft besloten dat ook onafhankelijke autobedrijven toegang hebben tot technische informatie en trainingen van fabrikanten en dat de garantie intact blijft als door deze bedrijven, tijdens de garantieperiode, aan de auto wordt gewerkt. Ook onderdelen van buiten het merkkanaal, mits ze voldoen aan de eisen, worden nu als gelijkwaardig aan merkonderdelen aangemerkt. 
Uit een onderzoek van het onafhankelijke bureau Motivaction is echter gebleken dat het nogal wat autobezitters onduidelijk is of deze bedrijven wel in staat zijn om technisch hoogwaardig onderhoud en reparatie aan auto's uit te voeren. Om de automobilist duidelijk te maken dat daaraan op geen enkele wijze behoefte te worden getwijfeld, bieden de onafhankelijke bij de ABA aangesloten bedrijven niet alleen altijd drie maanden garantie op alle onderhouds- en reparatiewerkzaamheden, maar hebben ze zich ook nog eens onderworpen aan een nieuwe gedragscode, die onverkort voor alle aangesloten bedrijven geldt. De ABA-bedrijven willen hiermee aangeven dat ze doen wat ze beloven en maximale helderheid naar de klant willen betrachten. 

bron:Bovag



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: