Online Marketing voor de Hospitality Branche



(Persbericht) Mediaflex (i.s.m SoetHart en Hands-On Advies) lanceert een internet marketing training voor de hospitality branche

Iedere dag nieuwe 3rd party websites en restaurant sites
Internet sites en webblogs die reizen, hotels, restaurants en gerelateerde informatie hierover aanbieden schieten als paddenstoelen uit de grond.

Naast de gevestigde namen als Booking.com, Expedia.com, Hotels.com en HRS.com zijn er steeds meer niche aanbieders op het Internet actief die specifieke arrangementen of niche producten aanbieden die hospitality branche gerelateerd zijn.

Ook op restaurant gebied biedt het Internet diverse mogelijkheden aan waar u (potentiële) gasten zich kunnen oriënteren. Sites zoals Iens.nl, Dinnersite.nl of Diningcity.nl bieden recensies van gasten aan. Hiermee wordt mede bepaald om een restaurant wel of niet te gaan bezoeken. Daarnaast vraagt de huidige gast steeds meer om het gemak van online reserveren.

Goed nieuws?
Op zich geweldige trends en ontwikkelingen immers uw hotel en/of restaurant wordt gemakkelijker vindbaar voor het grote publiek. Het Internet biedt de mogelijk, mits slim en doordacht ingezet, meer omzet en winst te realiseren. De schaduwkant van deze ontwikkeling is dat de kosten van deze internetkanalen de pan uit reizen. Bij hotel reserveringssites worden commissie percentages gehanteerd tussen de 15- en 20%.
Ook bij restaurants zijn de online reserveringskanalen een significante kostenpost die zwaar drukken op de toch al lage winstmarges.

Tijd voor de eigen hotel restaurant attractiepark website!
Het commercieel belang en de financieel aantrekkelijke mogelijkheden van het Internet worden vaak onderschat. De kans om met uw eigen website meer reserveringen te boeken tegen veel lagere kosten is realiseerbaar! Om deze doelen te behalen heeft Mediaflex een training voor de hospitality branche ontwikkeld.

Gedurende de training Internet marketing voor de hospitality branche leert u slim en succesvol gebruik te maken van de mogelijkheden die het Internet te bieden heeft.

Wat gaan de deelnemers leren?
Het Internet biedt vele mogelijkheden om (potentiële) gasten te bereiken, te werven, te verleiden en te behouden. Deze doelen kunnen worden gerealiseerd door het inzetten van bijv. zoekmachine marketing (denk hierbij aan bijv. Google Adwords en zoekmachine optimalisatie), Social Media (Twitter, Hyves, Facebook, Linkedin etc.). Ook is het belangrijk om uw (potentiële) klanten te verleiden via slim opgebouwde webpagina‘s die gebruiksvriendelijk zijn. Daarnaast kunnen uit een website en andere Internet marketing middelen het maximale resultaat worden behaald door deze middelen te meten. Met o.a. deze informatie kan er worden gestuurd naar het werven van gasten tegen lagere kosten.

Duur training
Mediaflex lanceert een training van 2,5 dag. Gedurende deze training wordt er o.a. gebruik gemaakt van cases en praktijkvoorbeelden uit de hospitality branche. Deelnemers gaan gedurende deze training direct aan de slag met zijn of haar eigen website en andere Internet marketing middelen.

Terugkomdag
Na de 2-daagse training wordt er een terugkom middag georganiseerd. Tijdens deze middag kunnen de deelnemers van deze training o.a. vragen stellen over wat er is geleerd is gedurende de eerste twee trainingsdagen. Hiermee wordt het geleerde direct doorvertaald naar de praktijksituatie van de deelnemers.

Kosten & Locaties
De investering in deze training bedraagt EUR 1250.00 per deelnemer. Deze training wordt verzorgd op trainingslocaties in Apeldoorn, Eindhoven en Utrecht.

Voor data, achtergrond informatie- en aanmeldingen voor deze training kan u terecht op de website: www.mediaflextrainingen.nl

Note voor de redactie niet voor publicatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Mediaflex Trainingen

Dhr. Robert Smit
Corner Plaza
Planetenbaan 20
3606 AK Maarssen
T. 0346- 56 99 22
E.: info@mediaflex.nl
W. http://www.mediaflextrainingen.nl/



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: