Gemiddeld maken internetproviders slechts 78% van de beloofde downloadsnelheid waar.
Consumenten zijn zich hier vaak nog niet van bewust. Internetproviders bevinden zich
daarmee op glad ijs. Zodra dit percentage verder zakt zullen veel consumenten zich op een andere provider gaan oriënteren. Dat blijkt uit een onderzoek dat MarketResponse en
iPing Research hebben uitgevoerd.

Hoe presteren de internetproviders?
De snelheden die providers beloven worden lang niet altijd waargemaakt. Gemiddeld wordt er slechts 78% van de beloofde downloadsnelheid behaald. Bij twee op de vijf consumenten is dit zelfs minder dan 60%. Over het algemeen zijn de Nederlandse internetters dan ook weinig enthousiast over de verbinding. Slechts 1 op de 3 beoordeelt de eigen internetverbinding met uitstekend of zeer goed.
Een verbindingssnelheid die feitelijk lager is dan beloofd wordt door veel consumenten niet direct opgemerkt. Pas als die verbinding meer dan een kwart lager is dan het  abonnement belooft leidt dat tot zoveel onvrede dat die klanten snel vertrekken. Van de zeven grootste providers scoort @Home met afstand het beste qua verbindingssnelheden. Maar ook zij maken gemiddeld genomen 10% van de beloofde snelheid niet waar.

Naast een te lage snelheid kan de verbinding ook helemaal uitvallen. Maar liefst de helft van alle Nederlandse Internetters heeft het afgelopen halfjaar een storing gehad in de verbinding. Een groot deel van die klanten (40%) is niet te spreken over de wijze waarop met de storing wordt omgegaan door de provider. Klanten van UPC hebben het vaakst te kampen met storingen in de internetverbinding en zijn bovendien het meest ontevreden over de afhandeling ervan.
bron:Marketresponse

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular