Campina introduceert een revolutie in gezond én lekker eten: ´vlees´ van zuivel



Tilburg, 3 februari 2005 - Vandaag introduceert Campina een nieuwe
variatie op vlees, die vanaf maandag in het schap van de Nederlandse
supermarkt ligt: Valess. Dit nieuwe product is bereid uit verse zuivel
en voedingsvezels, en bevat minder vet en relatief meer meervoudig
onverzadigde vetzuren dan vlees. Met Valess komt Campina tegemoet aan
de wens van veel vleesetende Nederlanders om gezond en minder vlees te
eten, mits er een gemakkelijk maar vooral lekker alternatief voorhanden
is. Tot op heden was dit laatste een probleem voor vleeseters. Valess
ziet eruit als een stukje vlees, is lekker en gezond en biedt daarom
een gemakkelijke en verantwoorde variatie op vlees.  

 
Valess wordt bereid uit magere melk. Door de toevoeging van natuurlijke
voedingsvezels heeft Valess een verrassend stevige structuur, net als
vlees of kip. Valess heeft dezelfde bereidingseigenschappen als vlees.
Alle varianten zijn eenvoudig en snel te bereiden in de pan, oven of
magnetron.  
 
Stevige structuur en pittige smaak  
Hoewel onze voedingsgewoonten steeds ongezonder worden, vindt toch
bijna 90% van de Nederlanders een gezonde leefstijl belangrijk. Dat
blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeksbureau Team Vier, gehouden
onder 995 personen van 15 t/m 65 jaar in opdracht van Campina. Het
merendeel van hen (73%) zegt dat het ook daadwerkelijk lukt om
invulling te geven aan een gezonde leefstijl, bijvoorbeeld door minder
vlees te eten. Voor 80% van de ondervraagden is het geen probleem om
minder vlees te eten, mits er een lekker en gemakkelijk alternatief
voorhanden is. Iets minder dan de helft is van mening dat huidige
vleesvervangers minder smaken dan vlees. Uit het onderzoek blijkt dat
dit een belangrijke reden is om vlees niet te vervangen door een
gezonder alternatief. Vanaf volgende week is er geen drempel meer. Met
Valess brengt Campina een gezond én lekker alternatief voor vlees bij
de warme maaltijd. Valess bevat slechts 4% vet (9% voor de gepaneerde
varianten) en relatief meer gezonde vetzuren. Valess is bovendien
cholesterolvrij, rijk aan calcium en bevat hoogwaardig eiwit  
 
Innovatieve kracht  
'Voor mij is Valess het bewijs van de innovatieve kracht van Campina',
stelt Piet Hilarides, als groepsdirecteur bij Campina
eindverantwoordelijk voor Valess. 'Innovatie is één van de speerpunten
in de groeistrategie van Campina. En we voegen keer op keer de daad bij
het woord. Wij ontwikkelen en vermarkten onderscheidende producten en
brengen zo duurzaam melk tot meer waarde. Of het nu gaat om Mona
Schepijs dat direct uit de vriezer kan worden gebruikt of om een
ingrediënt van DMV International dat helpt om de bloeddruk op een
natuurlijke manier te verlagen. Het is allemaal van Campina en een
synoniem voor innovatie.'  
 
'We zeggen dat Campina een ondernemende coöperatie is. Met Valess
bewijzen we dat', aldus Hilarides. 'Opnieuw tonen we ons
ondernemerschap door een nieuw marktsegment te ontwikkelen. Onze
onderzoekers ontrafelen de gezonde bouwstenen en waardevolle
eigenschappen van melk. En onze productontwikkelaars en marketeers
spelen vervolgens in op de behoefte van de consument door nieuwe
producten op de markt te brengen. Zoals nu, een gezonde, lekkere en
gemakkelijke variatie op vlees. Bovendien is het opnieuw een product
dat past in de trend van gezonde en verantwoorde voeding. En
uiteindelijk is Valess een product waarmee we echt waarde toevoegen aan
melk. Voor consumenten, voor onze klanten, voor onszelf en voor onze
leden-melkveehouders.'  
 
Toekomst van Valess  
Het assortiment van Valess zal in de toekomst verder worden uitgebreid
door Campina. Nieuwe varianten en nieuwe smaken kunnen worden
toegevoegd en na  het supermarktkanaal wordt Valess dit jaar ook
in het Foodservice kanaal geïntroduceerd Nederland is het eerste land
waar Valess op de markt wordt gebracht, waarna andere landen zullen
volgen.    
 
Laat je verleiden door Valess  
Voor de introductie van Valess heeft Campina een uitgebreide
massamediale campagne ontwikkeld met als thema 'Verleiding door
misleiding'. Voor dit thema is gekozen omdat de smaak bepalend is. Door
alle vooroordelen die er bestaan rondom vleesvervangers, willen we de
consument verleiden door ze op het verkeerde been te zetten. De
mediacampagne start week 9 en bestaat uit onder andere een
tv-commercial en een radio- en printcampagne. In de supermarkten zullen
er tijdens de introductie verschillende salesacties, waaronder proeven
op de winkelvloer, plaatsvinden. Verder is er de website www.valess.nl,
met onder meer recepten en veel meer informatie over Valess.  
 
Campina Institute  
Voorlichting aan health-professionals, zoals diëtisten, is een
speerpunt in de communicatie rondom Valess. Daarvoor is er het Campina
Institute, dat voor health-professionals, alle informatie aanbiedt over
zuivel en gezondheid en de Campina-producten die extra goed passen in
een gezond voedingspatroon. Denk daarbij niet alleen aan Valess, maar
ook aan de assortimenten van Campina Optimel en Vifit, Campina Calcium
Plus melk, Campina 0% vet en Milner 30+ kaas.  

Bron: Campina



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: