Fans
van de open source Internetbrowser Firefox willen het bladerprogramma
promoten bij het grote publiek door een paginagrote advertentie te
plaatsen in De Telegraaf. De kosten daarvan bedragen 53.000 euro en
daarom is men op zoek naar donaties om de advertentieruimte te kunnen
betalen. Als tegenprestatie krijgen mensen of bedrijven die geld
doneren een vermelding op de officiële website www.steunfirefox.nl.
Bedrijven die meer dan 4000 Euro doneren krijgen een vermelding in de
advertentie die in De Telegraaf komt te staan.

Internationaal fenomeen
De 'Steun Firefox' actie
is een internationaal fenomeen en is ontstaan bij de gebruikers zelf.
Eerder kregen Amerikaanse Firefox fans het voor elkaar om een
advertentie te plaatsen in de New York Times. Ook in Duitsland  hadden de fans succes en werd er een advertentie in de Frankfurter Allgemeine Zeitung
gepubliceerd. De initiatiefnemer van de Nederlandse 'Steun Firefox'
actie is de scholier Ronald-Jan de Bruin. Ferdi de Gier en Joost Meij
zorgen voor de donaties en de website.

Innovatie
Firefox wordt in de ICT wereld gezien
als de beste Internetbrowser van dit moment. Het bladerprogramma wordt
momenteel al veel gebruikt door intensieve Internetgebruikers. Firefox
geeft Internetgebruikers een keus bij het surfen op het Internet.
Mozilla, de ontwikkelaar van Firefox, meent dat deze keus zorgt voor
innovatie op het gebied van veiligheid, snelheid en gebruikersgemak bij
de ontwikkeling van Internetbrowsers.

Donaties
Donaties kunnen worden gestort op
Postbanknummer 4097300, t.n.v. F.A.J. de Gier te Leiden, onder
vermelding van "Firefox advertentie". Om te waarborgen dat de donaties
op een juiste wijze besteed worden is er een Raad van Toezicht
samengesteld. De Raad van Toezicht heeft ten allen tijde volledige
inzage in de administratie van de initiatiefnemers. De Raad bestaat uit:

de Raad van toezicht is bereikbaar op [email protected].

Bron: Steunfirefox.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular